Утре в София започва новият курс на академията. В програмата на академията за 2015 - 2016 комбинира лекции, работилници и семинари, колективни посещения, индивидуална работа, обществени дискусии в Гьоте институт под надслов "Градски разговори".
В студиото е директорът на Гьоте институт Енцио Ветцел. А Светлана Ломева от Асоциацията за развитие на София разказва подробности, свързани с програмата на академията.
Защо е важен този курс за мениджъри? Според Светлана Ломева този курс се провежда за втори път и вече има добри примери от първата година. Тя изтъкна, че Ансамбъл "Пирин" с община Благоевград, чрез академията и чрез препоръките, които културните мениджъри са дали, за да насърчат предприемчивостта в изкуството, са увеличили сериозно бюджета си - 10 пъти от допълнителни дейности. Темата за предприемачеството ще присъства и тази година, стана ясно от думите й..
"Но сега академията е много по-различна, защото е много по-международна, много по-амбициозна е програмата и това стана благодарение на партньорството с Гьоте институт", каза Ломева.
Как директорът на Гьоте институт вижда културните институции в България, за това как те функционират и защо е необходимо да имаме добре подготвени специалисти в културния мениджмънт? В България това понятие все още звучи екзотично.
По думите на Енцио Ветцел и в Германия културният мениджмънт е нещо, не толкова обичайно. "При нас той отскоро е специализирана област и много художници, много творци не искат да има много общо с това понятие", казва той. "Както и в България, в Германия има много професионалисти от години и въпреки това мисля, че е много важно България да се европеизира в резултат на тази програма, която осъществяваме".
Енцио Ветцел смята, че в България има много професионалисти, има традиции, които водят началото си и от социалистическото време. Това са компетентни хора, специалисти в своята област. Но той е установил, че страната ни, като малка държава, клони да работи в още по-малки групи, които да се конкурират помежду си. Според него чрез академията се дава възможност тези малки групи да се отворят.
Германският гост даде фестивала "Варненско лято" като добър пример за добър мениджмънт в областта на културата у нас. Според него този театрален фестивал е много добре организиран на две ранища: от една страна организация, а от друга - художествена концепция. "На тези две равнища имате една много гъвкава, открита сцена и много професионално организиран фестивал".
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News