Да регистрираш МПС – мисия (не)възможна?

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Варненци се оплакаха от големи опашки пред едно от гишетата за регистрация и пререгистрация на превозни средства в сектор “Пътна полиция”. Понякога се налагало водачите да чакат с часове или дни за обработка на документи. Пред другите три гишета за работа с граждани обаче опашки не се образували. За това сигнализира нашият зрител Димитър Пламенов, който подозира, че фирмите посредници ползват преференции пред гражданите за услугите в КАТ. От “Пътна полиция” обясниха, че струпването на хора само пред едното гише е заради различните услуги, които заявяват водачите.

Варненецът Димитър Пламенов наскоро си купил мотопед, с който да ходи на работа. Искал да го пререгистрира в законовия 14-дневен срок, без да ползва услугите на фирми посредници. В продължение на пет работни дни от рано сутринта Пламенов ходил в КАТ с идеята да регистрира превозното средство преди работа. Там го насочвали към гише 7, на което го посрещала дълга опашка.

Димитър Пламенов: "Любопитното беше, че още 2 гишета или 3 стоят свободни с големи табелки само за упълномощени лица. Съществуват вероятно фирми посредници, които извършват тази услуга и се ползват с определени преференции."

От “Пътна полиция“ във Варна заявиха, че разделението на гишетата е само по видове услуги.

Главен инспектор Петко Камбуров, началник на „Пътна полиция“ - Варна: "Няма никакво предимство, всички гишета са обозначени, че извършват услуги, както на собственик, така и на упълномощено лице."

След няколко дни висене на опашките Димитър Пламенов се принудил да заплати 50 лева на посредническа фирма, която регистрирала мотопеда му. Тази практика е законна, а все повече хора ангажират посредници, за да им свършат работата в сектор „Пътна полиция“.

Димитър Пламенов: "Може би трябваше да си взема 5 дни отпуска, за да регистрирам МПС алтернативен тип транспорт. Изгубих всякакво желание и просто имах желанието да го закарам на вторични суровини."

Сред дългите опашки попадат и други варненци, които чакат с часове за обслужване в „Пътна полиция“. Други от чакащите пък са на противоположно мнение.

Цялата процедура по регистрация на превозни средства е утвърдена от директора на Областната дирекция на МВР във Варна. Процедурата по регистрация се разделя на два потока. В единия се изисква идентификация на превозните средства, която включва физически оглед, проверка в международна база данни и проверка на истинността на представените документи. В другия поток са гражданите, които не трябва да показват превозното средство, а само обработват документите му. Затова хората предварително заявяват за каква услуга са в КАТ, а служител на „Пътна полиция“ ги разпределя на кое гише да се наредят.

Главен инспектор Петко Камбуров, началник на „Пътна полиция“ - Варна: "Поради тази специфика на работния процес се създава впечатление, когато влезете в залата за регистрация, че едната опашка от граждани е няколко пъти по-дълга от другата. Това се обяснява с времето необходимо на обслужване на граждани от единия поток, изискващ идентификация, и от другия, който минава само по документи."

Началникът на Пътна полиция допълни, че засега не могат да бъдат отворени още гишета, защото няма възможност да бъдат назначени нови хора. Цецо Пейчев е друг водач, който чакал с часове, за да регистрира автомобила си. Има обяснение защо се образуват дълги опашки.

Цецо Пейчев: "Просто вътре е така, като гледам има липса на хора. Гишета има празни, където да работят хора, но няма служители. Не знам това на какво се дължи."

Сектор „Пътна полиция“ във Варна е един от най-натоварените в страната. Средно на ден се регистрират по около 250 пътни превозни средства.

Акценти
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад