Как да организираме перфектното събитие?

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Много от вас може би знаят колко трудно се организира събитие. Планирането на рожден ден, детско парти, че дори и обикновена среща с близките лесно може да се превърне в истински ад. Ивайло Гюров разговаря със световни експерти в организирането на събития за тънкостите на процеса.

Ерик де Гроот е един от първите дизайнери на събития в света. Със своите книги и семинари печели хиляди последователи, а вчера той намери още нови в София, където разкри най-честите грешки, които можем да допуснем.

Ерик де Гроот: "Най-честата грешка е да започнете с избора на гости, след това за мястото и накрая за целта. Всъщност обратният подход е правилен - първо целите, после мястото и накрая гости."

Де Гроот вярва, че правилният подход в подготовката на един рожден ден е да разберем какъв характер има рожденникът и как той обича да прекарва свободното си време.

Ерик де Гроот: "Най-малката ми дъщеря например е голяма спортистка. Затова ще я заведа с приятелите й в спортната зала, където да спортуват заедно."

Като гост на софийския международен семинар на организаторите на събития Де Гроот сподели как би организирал честванията за 3-ти март и кои празници го впечатляват най-много.

Ерик де Гроот: "Аз бих попитал хиляда жители софиянци какво този празник значи за тях. И след това бих направил събитието според най-добрите отговори. Много съм впечатлен от индийските религиозни фестивали. Тези празници са като карнавал на цветовете. Заради това е лесно да усетиш вековните традиции на местните жители."

Събитието, което мечтае да организира, е почистването на река Ганг, което е сред плановете на индийското правителство. За него най-важният елемент във всяко събитие са хората. Това мнение споделя и маркетинговият експерт Борил Богоев, който споделя как да привлечем повече посетители.

Борил Богоев: "Ние трябва да подходим много деликатно към тях. Да ги убедим, че всъщност те имат нужда от тази информация, да ги докоснем по някакъв начин, така че те реално да вземат решение. Да си купят билет за нашето събитие, независимо какво е то и да дойдат на него. Има аудитории, които са свикнали да ги облъчват със силни оферти, така да се каже. Има и аудитории, които се чувстват много неприятно, когато някой се опита да им продава нещо по най-агресивния и силен начин."

Борил Богоев: "Българската аудитория е много разностранна, но като цяло мисля, че по принцип никак не обича да й се промотира нещо, особено да й се казва, че трябва да се плати това нещо."

Неговото наблюдение е, че вместо безплатните оферти, българите ценим полезната информация и добрите изживявания дори и това да не ни е по бюджета.

Борил Богоев: "Примери са събитие като това, а също така и събития от типа на концерти, където хората са готови, особено за известни певци и артисти, които те харесват, да платят много сериозни суми, които са над техния бюджет само и само, за да присъстват."

Богоев казва, че ако организира честванията на освобождението, би заложил на повече прояви, които да припомнят на всеки един българин постиженията ни като нация през вековете.

Борил Богоев: "Да се правят много повече събития на местно ниво, да се види как 3-ти март и това, което се е случило на тази дата, е повлияло оттам нататък историята на България. И по някакъв начин да докоснат всеки един човек, а не просто да има реч на президента, фойерверки и манифестация. Това е страхотно сигурно, обаче няма никакъв ефект върху хората. Това е много сериозен шанс за управляващите, така да ги наречем, да сплотят нацията и да ги накарат да се чувстват по-добре като принадлежащи към тази държава и тази нация."

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад