Как да защитим правата си на пациенти? Говори проф. Златица Петрова
Често чуваме истории за поискани големи суми пари, включително и под масата, от пациенти в болници. Обикновено те се искат за сложна операция, скъпо лечение, медицински консумативи или за избор на лекар. Не липсват и случаи на лошо отношение към пациенти или оставени без специални грижи оперирани. Сред проблемите са и сгрешените диагнози, обвинения за лекарските грешки и объркано лечение, но е важно да се отбележи, че няма ясна дефиниция за това какво е лекарска грешка и какво - медицинска.
На базата на анализа, който направихме за година и половина, се оказа, че най-много са жалбите срещу качеството на лечение - от общо получените 1027 жалби 62% са за качеството, каза в "Денят започва" проф. Златица Петрова - изпълнителен директор на Изпълнителна агенция "Медицински одит". Около 5 на сто от подадените сигнали са за нарушение на икономическите права, около 4-5% са за нарушено право на информация и от 8 до 10 на сто касаят морално-етични проблеми, добави тя.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News