Как да защитим правата си на пациенти? Говори проф. Златица Петрова

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Често чуваме истории за поискани големи суми пари, включително и под масата, от пациенти в болници. Обикновено те се искат за сложна операция, скъпо лечение, медицински консумативи или за избор на лекар. Не липсват и случаи на лошо отношение към пациенти или оставени без специални грижи оперирани. Сред проблемите са и сгрешените диагнози, обвинения за лекарските грешки и объркано лечение, но е важно да се отбележи, че няма ясна дефиниция за това какво е лекарска грешка и какво - медицинска.

На базата на анализа, който направихме за година и половина, се оказа, че най-много са жалбите срещу качеството на лечение - от общо получените 1027 жалби 62% са за качеството, каза в "Денят започва" проф. Златица Петрова - изпълнителен директор на Изпълнителна агенция "Медицински одит". Около 5 на сто от подадените сигнали са за нарушение на икономическите права, около 4-5% са за нарушено право на информация и от 8 до 10 на сто касаят морално-етични проблеми, добави тя.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад