Кога ще бъде готов бул. "Васил Левски" във Варна?

В предаването:

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Една от основните причини за забавяне на строителството на булевард "Левски" е процедурата по отчуждаване на три имота, които са по средата на трасето.

Арх. Виктор Бузев, главен архитект на Община Варна: Процедурата ще завърши началото на октомври и, за съжаление, едва тогава ще може да продължи работата в този участък, като отначало ще се започне с подмяна на инфраструктурата.

Други отчуждени собственици обжалват процедурата, тези дела приключват до края на месеца. Варненци не са много доволни от проблемите в движението в момента, но приемат, че новото трасе ще ги облекчи.

Радослав Златев, геодезист: Според мен това свързване би довело до повече конфликтни точки и до пътни инциденти, тъй като натоварването в града е много голямо, има прекалено много коли в нашия град.

Сериозни опасения има в града и заради трасето на новата част, която минава през старото отводнително дере.

Радослав Златев, геодезист: Надяваме се изпълнението да е добро, надяваме се отводняването да е добро.
Арх. Енчо Димов: Може и да е опасно, не мога да кажа в момента, но така или иначе и старият проект, който съществуваше преди години, беше с детелини, тоест пак на две нива.
Арх. Виктор Бузев, главен архитект на Община Варна: Смятам, че проектът отговаря на нормативните изисквания. Това, което направихме, е дерето да бъде в конструкцията на съоръжението и с профил, който отговаря на съвременните норми за оразмеряване на охранителен канал.

Стандартът е така нареченият "хилядагодишен дъжд" - тоест, каналът трябва да може да отведе най-голямото количество дъжд, паднал през последните хиляда години. Друг проблем, който се решава в момента, е мястото на пешеходците в новата схема. Архитект Димов проектира съоръженията за тях.

Арх. Енчо Димов: Най-вероятно от бързането, бързото започване на строителство, тъй като трябваше във време да се осигурят, да се усвоят по-точно, някакви средства, се направиха съответно и някои пропуски и впоследствие между кръговите кръстовища се изграждат такива пасарелки, достъпни с асансьор, достъпна среда, осигуряващи за майки с колички и инвалиди.

Туристическият бранш в града има притеснения, че преминаването край ромската махала "Максуда" няма да е най-добрата първа атракция за туристите.

Арх. Виктор Бузев, главен архитект на Община Варна: Смятам, че с елегантна ограда тази атракция ще бъде по някакъв начин приглушена. Създаването на толкова сериозна комуникация естествено ще повлече след себе си и инвестиционен интерес и тази територия не смятам, че ще остане в този вид, в който е в момента.

Очакванията са новият булевард да има положителен ефект за движението в града.

Радослав Златев, геодезист: Според мен цялостното движение би трябвало да се подобри, тъй като в момента целият трафик преминава през централната градска част.
Арх. Енчо Димов: Този булевард, ако не се направи вторият мост, ще бъде решение донякъде за отвеждане на по-директно връзки към курорти, към промишленост, към вътрешността, към летище и т.н. Но няма да реши въпроса нали. Ето тук, както в момента е отворен Общият устройствен план, има още един ринг, който трябва да се направи.

Според общината булевардът ще изпълни ролята си да разтовари центъра на града от колите и автобусите с туристи.

Арх. Виктор Бузев, главен архитект на Община Варна: А иначе за големия транзит, товарните превози, които минават през града, тях ще ги усетим най-добре, когато се появи вторият мост.

Преди завършването на булевард "Васил Левски" варненци и гости обаче ги очакват и още улични ремонти през летния сезон.