Кой поема отговорността за провалена екскурзия

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Една провалена екскурзия. 31 български деца бяха изоставени зад граница от туроператорската компания. Тя е изпратила пари вчера и развръзката е на лице. Кой ще поеме отговорността? Обобщението на одисеята в Испания проследяваме в следващия репортаж.

"Гъливер Травел'' е на пазара от години. Има си лиценз, но си има и предишни нарушения. При проверки преди години са съставяни актове, налагани са и санкции, но от фирмата обжалвали в съда и все още текат дела. Старите грешки са основно за неизрядна документация. Сега обаче забавили плащането към фирмата - партньор, с която работят в Испания.

Димитър Йотов, председател на КЗП: Нарушението от наша гледна точка е свързано с това, че очевидно пътуващите в случая ученици - туристи не са получили точно това, което всъщност е трябвало да получат по силата на пакета. Те са имали проблем с настаняването и това за нас е нарушението на туроператора. Друг е въпросът, че то се дължи на друго негово нарушение, но то е свързано с договорните му нарушения с партньорите му.

И от фирмата-партньор на "Гъливер Травел" в Испания потвърдиха, че децата останали на улицата заради забавено плащане.

Роксана, представител на фирмата-партньор на "Гъливер Травел" в Испания: Агенцията от България, която направи резервацията, не ни беше платила. Днес направиха плащането.

"Гъливер Травел" дори е в списъка на Регионалния инспекторат по образованието за надеждни туроператори.

Ваня Кастрева, зам.-министър на образованието: За регионален инспекторат по образованието София-град няма никакви данни по отношение на прецизността на изпълнение на фирмата - тя има актуална застраховка, актуален туроператорски лиценз, така че няма основанието да не разреши пътуването с тази фирма.

Максималната санкция, която може да бъде наложена на фирмата, ако нарушенията се потвърдят е 10 000 лева.

Фирмата има застраховка професионална отговорност, което може да позволи на родителите да търсят обезщетения. По 100 подобни сигнала получават в Комисията за защита на потребителите на месец. Наблюдават увеличение на проблемите и сигналите през летните месеци.

Притеснени родителите още от снощи започнали издирването на представител на "Гъливер Травел". След като всички телефони били изключени, се обадиха в 11 вечерта в редакцията на БНТ. До конкретни действия се стигна чак днес. Едва в 2 часа след обяд децата ни казаха, че са били настанени в хотел с по-добри условия. Преди това с куфарите на пейките - така изглеждала мечтаната "екскурзия". А в момента е едва ден 4 от 10-дневната почивка. Казаха ни, че имат сигурност за спането за следващите два дни, от там насетне казаха кратко, но с доза притеснение в гласа- "ще видим".

Иначе как направили избора на фирма - на базата на предишен опит и формулата "изпитано- доказано". И миналата година пътували, само че без проблем. Тази година на родителската среща не дошъл представител на фирмата, от "Гъливер Травел" твърдят, че не били поканени. А цената е на екскурзията е 1000 лева на човек. Родителите дали парите на три вноски. Отговор на въпроса чия е отговорността така и не получихме.

Една история за пътешествията на Гъливер - този път до Испания. Едно е общото между романа и действителността- приключенията, само че в случая с туроператорската компания Гъливер тези приключения се оказаха с отрицателен знак за 31 деца и 12 възрастни. Обещанието за 10 приятни и интересни дни,както и за прилични хотели- не било изпълнено.

Евелин Иванов:  В хотела, в който са ги настанили мисля, че на третата вечер, в момента, в който са разбрали, че не платено и не може да бъде платено са им изнесли багажа навън и са заключили стаите. И общо взето децата са страшно притеснени.

От там насетне родители други от автобуса са плащали, шофьорът е плащал за нафта.

Учениците ни изпратиха и кадри за условията в хотела, в който отседнали.

Елена Василева Михайлова, преподавател в Националната финансово-стопанска гимназия: Бяхме настанени тука в хотел, който е много под нивото на това, което са ни обещали с много така общество, неподходящо за деца, в мизерни условия.

Преводът за нощувките вече е направен към испанската агенция "Перла Турс", заедно с обещанието, че вече всичко ще бъде наред.

Ирена Стоянова, управител на "Гъливер Травел": Ще бъдат настанени следващите две вечери в четиризвезден хотел. Много съжалявам за това недоразумение. Наистина много ви се извинявам. С тази агенция работим няколко пъти. Не сме имали такова нещо.

От българската фирма прехвърлят отговорността на испанската агенция "Перла Турс".

И започна един безкраен спор - от едната страна, притеснени и изнервени родители, от другата - управителката на фирмата - кой, кога и на кого платил.

Всичко необходимо за пътуването на децата към България е подсигурено, увериха ни от българската туроператорската компания като показаха платежните за хотелите.

 

 

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад