Комисията за защита на потребителите на щрек преди празниците

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Усилени проверки преди великденските празници започна и Комисията за защита на потребителите. За нелоялните търговци и най-честите нарушения разговаряме с Димитър Маргаритов, председател на комисията.

Димитър Маргаритов каза, че в последните години КЗП и Държавната агенция по храните правят съвместни проверки. Той се похвали от постагнатия синхрон цмужде двете организации. Проверяват се, освен качеството на храната и обозначенията в етикетите - дали написаното на тях съответства на реалния състав на продукта, проверяват се и храните. Когато наближават празници е много важно да се проследят кампаниите за намаления, промоции, включително туроператори, следи се коректността на търговската информация, за да се реагира навреме, ако има проблеми, обясни Маргаритов. Той предупреди, че "основното нещо, за което винаги потребителите трябва да внимават, са адресираните към тях  примамливи оферти, вкл. в интернет пространството, където често пъти кампании, при които големи търговци на битова електроника обявяват чрез сайтовете си отстъпки в определен процент на абсолютно всички артикули в техния асортимент". В този случай има две възможни уловки: или този процент да не е реален и да не се отнася за всички артикули, или  търговецът, който казва "всички артикули", трябва да разполага с наличности от тези стоки, за да не постави потребителя в ситуация да бъде примамен в търговския обект, а да не го намери там. Затова КЗП следи дали тези оферти са коректно отстоявани от търговците.