През последните месеци са постъпили в институцията 300 жалби, като основно хората се оплакват от необяснимо високите сметки и трудно разбираемите фактури, каза в "Още от деня" омбудсманът на Република България Мая Манолова. Тя отбеляза, че вече се е сблъскала с високи сметки в резултат от изключителното лошо състояние на сградната инсталация, "робството" на т.нар. такса "сградна инсталация" - ползваш или не ползваш - плащаш, и с издевателствата на "Топлофикация" във фазата на принудителното събиране на вземания.
Манолова заяви, че е честа практика абонатите да не се информират предварително, че се преминава към принудително изпълнение, при което се начисляват всевъзможни такси, адвокатски разноски, възнаграждения за юрист-консулти, лихви и други, което в пъти увеличава задължението - средно дългът нараства с около 1 000 лева. Омбудсманът даде пример, при които "Топлофикация" съди свой клиент за 8.70 лева, а от вчера вече има заведен иск срещу абонат, дължащ 2 стотинки.
"Аз питам дали това монополно дружество е доставчик на обществена услуга, както би трябвало да е по закон, или е обществен изнудвач, рекетьор", запита Мая Манолова. Тя съобщи, че се подготвя форум, на които не само ще се поставят проблемите с "Топлофикация", но и ще се предложат решения за тях.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News