Българи чакат с часове на летището в Анталия

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Българските туристи, блокирани на летището в турския курорт Анталия, се прибраха благополучно вчера. Самолет на "България Ер" не успя да излети в събота следобед поради технически проблем. Пътниците прекараха часове наред на летището без информация кога и как ще могат да се приберят у дома. Милена Кирова разказва повече в "Денят започва".

Ще има, няма да има полет - качвали се и слизали от самолета - та затова 5-годишната Ая свикнала със самолетите. Леко притеснително - така ни описват преживяването българите, за които прибирането от Анталия се отложи с ден.

"И най-лошото всъщност беше, че трябваше да седим 7- 8 часа на летището. Вечерта към 10:00 някъде, мисля, вече ни казаха, че няма да оправят самолета", разказва Дария.

След като станало ясно, че няма да могат да излетят, пътуващите били настанени в хотел. Това станало чак в полунощ.

"Трудно беше, особено снощи, не беше много приятно, но мина", коментира Катаюн Ройен.

"По-притеснително беше за родителите с малки деца, защото нямаше информация в първите часове на проблема", казва Благой и добавя: "Това са неща, които се случват навсякъде по света. Нормално закъснение. Компанията осигури петзвезден хотел, храна и всичко е нормално."

24 часа след установяване на повредата "България Ер" изпрати друг самолет да прибере пътуващите. От така създалата се ситуация все пак имаше и доволни.

"Искам да кажа - благодаря на всички ви! Успяхме да си удължим почивката с още един ден. Децата общо взето бяха доволни, защото хотелът, в който ни настаниха беше "ок", днес ходиха на басейн. В крайна сметка всичко приключи добре. Доволни сме", казва Ая Христова.

От авиокомпанията обясниха, че с цел запазване доброто име на "България Ер" и запазване на отношенията с клиентите са осигурили самолет от България, който да пътува до Анталия, за да прибере хората.

"Имахме технически проблем в електрониката на самолета. В крайна сметка направихме всичко възможно да отстраним този проблем, но турските ни специалисти-инженери не успяха", обясни капитан Янко Георгиев - директор на националния превозвач.

Още повече, че самолетите на компанията са регистрирани в България - страна членка на ЕС. Така че инженерът, който може да работи по отстраняване техническите проблеми на самолета трябва да бъде лицензиран по европейските стандарти. А в Турция има ограничен брой такива инженери. Затова засега самолетът остана в южната ни съседка.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад