Николай Нанков: 624 млн. лева ще достигнат до образователните заведения
В предаването вижте:
Той допълни, че част от проектите вече са приключили, други са в процес на реализация, а има и такива, които ще стартират до няколко седмици. Те включват както обновяване на материалната база, така и модернизация и закупуване на необходимата техника за учебния процес.
За първи път в почти всяка детска градина се подобрява материално-техническата база, свързана със спорта на децата - спортните площадки, плувните басейни, спортните салони, подчерта министърът.
Помощта ще бъде ползвана от 426 учебни заведения, в които се обучават над 250 хиляди деца, допълни Нанков.
Трябва да им е гарантирано както качеството на образователния процес, така и здравословната, сигурната, безопасната, уютната среда на обитаване в учебните заведения. Мисля, че тези средства по един най-добър начин ще подпомогнат основния ни приоритет в рамките на този мандат - образованието, подчерта той.
На въпрос за проточилия се във времето ремонт на тунел "Витиня" регионалният министър припомни, че за 40 години едва през 2015-2016 година са започнали реалните ремонти на мостовите съоръжения и тунелите.
Ремонтът стартира без нито една проектна документация как е строен тунелът, без нито един чертеж, по спомени на проектанти и на участници в строителния процес. С разширяването на строителната дейност ремонтът беше и конструктивен, ремонтът беше и за подобряване на енергийните характеристики, на хидроизолационните елементи... Мостовото съоръжение на 33 км след тунела забави ремонтните дейности с повече от месец и половина. Там отново бяха открити сериозни конструктивни дефекти, обясни Николай Нанков.
По повод предстоящото представяне на проекта за изграждане на АМ "Струма" в Брюксел регионалният министър уточни, че проектът все още не е утвърден, защото предстои финализирането на процедурата по ОВОС.
През октомври очакваме да получим положително становище на база на всички извървени процедури от Агенция "Пътна инфраструктура" и след проведените обществени обсъждания, съобщи той.
По думите му на срещата в Брюксел четиримата български министри ще имат възможност да изложат визията си "за приоретизация на дадения участък, за аргументите, които бяха изложени на обществените обсъждания и за отправената критика". Намерението е да се представи в пълнота предимствата на варианта, който е получил на национално ниво най-висока екологична, техническа и икономическа.
По повод документа с фалшивия подпис на шефа на АПИ за готовото класиране на офертите за ТОЛ системата Нанков заяви, че документът "е абсолютно фалшив и като подпис, и като реквизити".
Трябва да приемем и осъзнаем, че има едни лоши хора, които вече втора година се опитват да саботират всячески въвеждането на ТОЛ системата. Това още веднъж доказва, че с въвеждането на ТОЛ системата защитаваме не само публични интереси, интереса на Пътната агенция, а и обществения интерес, тъй като е факт, че тези средства, генерирани по справедлив модел, ще се разходват само за подобряване качеството на българската пътна мрежа, категоричен беше министърът.
Според него с въвеждането на ТОЛ системата ще е възможно да се въведе и системата за контрол на средната скорост по магистралите.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News