Образованието между успехите и грешките

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Асен Захариев сподели, че е възпитаник на Италианския лицей и това е предопределило избора му да продължи образованието си в Италия. Според него нивото на подготовка по основните предмети на българските студенти там е било много добро, дори по-високо от това на италианските им колеги.

Затруднението в началото беше, че по предметите като статистика, икономика, право ние нямахме база, на която да стъпим и ни беше по-трудно. Това може би е едно недоглеждане в образователната ни система. В крайна сметка се справихме много добре, отбеляза той.

"Образование България 2030" се фокусира върху статистиката и анализите, каза Александра Мирчева.

Различните международни сравнителни изследвания, включително най-авторитетното PISA, което се провежда на всеки три години, показват, че 40% от 15-годишните българчета са функционално неграмотни - не могат да работят с тексту не могат да го осмислят, да изведат най-важното и да го приложат в ежедневието. За мен това е най-стряскащата статистика, заяви тя.

По думите ѝ има много големи разлики и социалните неравенства в рамките на образователната ни система, а около 14% са отпаднали от нея по различни причини. И другият ключов фактор - едва 10 на сто са учителите под 35-годишна възраст.

Обществото все още възприема учителската професията като социално значима, добави Александър Чакмаков.

Според личното ми виждане това се дължи на ниската заплата, която не мотивира човек да работи в училището. Аз съм щастливец, защото финансовият елемент на професията не е затруднение за семейството ми, продължи той.

Какво казаха още гостите в студиото вижте във видеото.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад