Помирителните комисии - споразумение извън съда

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Комисията за защита на потребителите започна кампания за извънсъдебно решаване на спорове между клиенти и представители на бизнеса чрез т.нар. помирителни комисии. Как ще се постига споразумение между потребители и търговци обясни в "Денят започва" Димитър Маргаритов - председател на КЗП.

Помирителните комисии като механизъм съществуваха и досега, но с влезлите в сила изменения в Закона за защита на потребителите вече е възможно те да бъдат образувани в най-чувствителните сектори като ВиК, електроенергия, съобщителни услуги, финансови услуги, каза той и добави, че е важно потребителите да не се отказват да търсят правата си. Ако не може да бъде решен проблема в разговор с търговеца, нека се обърнат към нашата Комисия, която администрира дейността на помирителните комисии, препоръча Маргаритов.

Разгръщаме широка информационна кампания този способ за решаване на потребителски спорове да стане популярен. За разлика от други производства, където обикновено едната страна не е доволна, тук ще се търси пресечната точка, за да се подпише помирително споразумение, което да удовлетвори двете страни в спора, обясни председателят на КЗП. Според него не само клиентите, но и търговците ще припознаят помирителните комисии като механизъм, който работи в тяхна полза и създава положителни практики.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад