Препятствията за незрящите в метрото

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Тази сутрин хиляди ще се качат в метрото и забързани за работа, дори няма да разберат, че метрото може да е крайно недружелюбно за някои хора. Днес избираме да говорим за незрящите, хората с бели бастуни които се опитват да са част от обществото ни, въпреки че ние, зрящите, често оставаме слепи за техните проблеми. Мария Чернева пропътува три спирки с незрящия Иван Янев. И ако не вярвате, че използването на метрото може да е истинска авантюра - вижте репортажа в "Денят започва".

Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен", коментира в студиото на сутрешния блок на БНТ, че в нормите за метрото за поставянето на тактилна (релефна) лента е на 50 до 60 см от ръба на перона. Има и метрополитени, където има и втора тактилна лента, обаче това е зона, където пътниците изчакват влака. На въпрос за такива ленти в подлезите, които водят към метрото, Стоян Братоев поясни, че тактилни ленти се слагат на първото и последното стъпало. Вътре в подлезите няма такива ленти, защото в нормите за метро ги няма. Допълни, че за третата линия на подземната железница, където перонът е отделен от влаковете със специална стъклена преградна стена с отваряеми врати, на 50 см от тази стена ще има тактилна лента, която ще може да се ползва ефективно и няма да пречи на пътниците, които изчакват влаковете.

Колкото до звуковата сигнализация при вратичките, той обясни, че има специална бариера, която се отваря по друг начин, с валидатор на турникета - широко, без никакви опасения, и това е първата бариера. Не на всички бариери има опция за звукова информация, но на новите има и когато се постави картата, се казва "Моля, преминете", коментира Братоев. Работим много активно с хората от Съюза на незрящите и тактилните ленти са поставени след разговори с тях, подчерта директорът на метрополитена. Работи се и по звуковата сигнализация, поясни той.

Според Стоян Братоев трябва да се спазват нормите и те трябва да бъдат коригирани, ако искаме допълнителни работи, особено по пероните, трябва да бъдат много прецизно обсъдени, защото може да доведат до влошаване безопасността на пътниците.

Директорът на метрополитена коментира и строителството на третия лъч на метрото и сроковете за изграждането му.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад