Реформата в образованието

Темите в предаването:

В предаването
Части от предаването
Всички броеве
Снежана Дукова: Образованието е най-консервативната територия и слава Богу, защото това не е територия, която може ежедневно да се променя. Има си система, има си ред, има си канализирани неща, но ние променяме парадигмата в момента от миналата година на българското образование. Жизнено важно беше да сменим философията, защото имаме изключително много дефицити, защото в българското общетво се говори за една сериозна неграмотност, защото имаме важни стратегически задачи. И ние решихме миналата година, разбира се това не е законът на ГЕРБ, това е законът на българските учители, на българските ученици, на българските деца, на неправителствените организации, апропо това е законът, който се чакаше от цялата гилдия - съгласуван, анализиран, презентиран в много срещи, в много кръгли маси, в много делови разговори, и в този смисъл системата се нуждаеше точно от тази промяна. Времето смени своите потребности и имаме нужда от деца, които да са с нова менталност, които да са конкурентноспособни на пазара световния, българското образование да бъде конкурентноспособно.
Анелия Клисарова: Законът от 1 август 2016 година вече е в сила една година. Какво се случи за тази година? За съжаление първо нямаме анализ, нямаме оценка на въздействието. Но още по-страшно какво се случва? С този закон, вместо да разкриваме училища, ние закриваме училища. Древните гърци са казали: "Където има пет деца, трябва да пратим учител". Какво се случва сега? Седми клас стана основно образование, децата от осми клас трябва да отидат в гимназиалния клас. Ние какво направихме? Точно каруцата пред коня. Сложихме така нещата, щото да бъдат закривани училища поради малкото деца. Това не е само демографската криза, това е непредвидимостта, че тези училища основни няма да станат обединени до десети клас и от 1257 училища само 56 станаха обединени училища. Ние небива да правим реформа без да са подготвени и учителите, без да са подготвени нашите учебници. Какво става? 130 000 деца миналата година, първи-шести клас, започнаха без учебници, започнаа по нови учебни програми, за които нямаше учебници. Да не говорим за започналата миналия месец дискусия за учебниците за бедни и богати. Това не бива да се случва в нашето образование.
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад