Социология в медицината. Какви са рисковете при телефонните анкети?
От началото на 2016 година НЗОК ще проверява чрез анонимни интервюта по телефона дали пациентите са доволни от лечението си в болница и от посещението си при специалист в извънболничната помощ. Цел на анкетата е да се даде оценка на нивото на лечение по скала от 1 до 10.
Това е заложена в проектонаредба на Здравното министерство, която беше представена миналата седмица в студиото на "Денят започва" от ресорния заместник-министър Ваньо Шарков. В това издание на Сутрешния блок тема има продължение с коментарите на адвокат д-р Мария Петров - управител на кантора по медицинско право, и д-р Стойчо Кацаров от Центъра за защита на правата в здравеопазването.
За д-р Петрова това е юридическо безумие - механизмите, по които се извършване оценяването, не са правилните и няма да дадат адекватна картина за удовлетвореността на пациента. "Мога да кажа, че това е добро като идея, но лошо изпълнено", обобщи тя.
Д-р Кацаров приветства инициативата на Здравното министерство да се обърне внимание на пациента и да се потърси мнението на здравноосигурените лица за нивото на медицинските услуги. Според него, обаче, телефонните анкети не са начинът това да се случва. Има два основни проблема - предоставя се здравна информация на трети лица и няма как на базата на анкета да се прекратява договор с лечебно заведение с цел подобряване на здравното обслужване.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News