Социология в медицината. Какви са рисковете при телефонните анкети?

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

От началото на 2016 година НЗОК ще проверява чрез анонимни интервюта по телефона дали пациентите са доволни от лечението си в болница и от посещението си при специалист в извънболничната помощ. Цел на анкетата е да се даде оценка на нивото на лечение по скала от 1 до 10.

Това е заложена в проектонаредба на Здравното министерство, която беше представена миналата седмица в студиото на "Денят започва" от ресорния заместник-министър Ваньо Шарков. В това издание на Сутрешния блок тема има продължение с коментарите на адвокат д-р Мария Петров - управител на кантора по медицинско право, и д-р Стойчо Кацаров от Центъра за защита на правата в здравеопазването.

За д-р Петрова това е юридическо безумие - механизмите, по които се извършване оценяването, не са правилните и няма да дадат адекватна картина за удовлетвореността на пациента. "Мога да кажа, че това е добро като идея, но лошо изпълнено", обобщи тя.

Д-р Кацаров приветства инициативата на Здравното министерство да се обърне внимание на пациента и да се потърси мнението на здравноосигурените лица за нивото на медицинските услуги. Според него, обаче, телефонните анкети не са начинът това да се случва. Има два основни проблема - предоставя се здравна информация на трети лица и няма как на базата на анкета да се прекратява договор с лечебно заведение с цел подобряване на здравното обслужване.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад