Възможна ли е по-добрата организация на ремонтите в Пловдив?

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Съединението за пловдивчани тази година е свързано освен с празничната обстановка и с много изпитания. Затруднения създават както мащабните ремонти, така и новата електронна система на градския транспорт, която все още не може да влезе в пълноценен работен режим. Как изглежда градът през очите на неговите жители и каква е цената на неудобството – вижте в репортажа на Димитър Димитров и операторите Стоян Станчев, Димитър Рочев.

Лятото на 2016 година – усилно време за големите улични ремонти в Пловдив. Амбициозната програма за реконструкция и обновяване на основни булеварди и направления превърнаха километрични участъци в строителни прощадки. С 30-милионен заем от Европейската банка за възстановяване и развитие пловдивските павета стават част от историята на града. Работните обекти са много, затрудненията за хората – също.

Тодор: "Целият град е разкопан – сега, за да идеш до Централна гара, трябва да обиколиш половината град. - Хаос има ли? - Абсолютен, той се вижда."

Невена Райкова: "Как ще заведем в училище "Антим Първи" една ученичка. Как ще я закара баща й – по кои улици трябва да мине? С вертолет?"

Христина Зафирова: "Всички са изнервени. Никой не дава информация – всеки вдига ръце, всеки казва, че не знае, и шофьорите, и пешеходците се оправят сами. Губи се много време, страшно много нерви и така."

Алтернативни маршрути всеки търси в движение. Защото заграждения и нови знаци очертават големи пространства, в които старата пътна настилка е изкопана на метър дълбочина. Достъп до ремонтираните участъци има само специализирана строителна техника и археолозите, които проучват местата с находки от античността. А на повърхността са останките от съвременността."

Любомир Младенов: "Не само колите – то просто ще бъде по-безпрепятствено движението - стига да го направят като хората."

Христина Зафирова: "Хубаво е, че се прави – дано да е качествено и дано по-бързо да стане."

Колкото по-голям е ремонтът, толкова по-сериозни проблеми създава, казват от транспортните фирми. И отчитат закъснения при изпълненията на курсовете, промяна на маршрути, липса на координация и актуална пътна информация. А от хаоса не печели никой.

Веселин Дошков – превозвач: "Аз бих апелирал към кмета да вземе сериозни мерки по отношение на изпълнителите, защото, ако тръгнем по повечето обекти, ще видим родната българска картинка - двама стоят още осем ги гледат."

С надежда чакат и гледат информационните табла по спирките хората, които ползват ежедневно автобусите. Но там все още актуално разписание няма, въпреки че от общината отчитат успешно изпълнение на проекта за модерен градски транспорт.

Борислав Кръстев: "Факт е, че към настоящия момент хората могат да придобият изкривена информация, че системата не работи, но в действителност това не е така. Всеки автобус, който е регистриран, се появява на спирката в реално време и е точен."

Христина Симова: "Лично за мен няма проблем, защото аз се движа до пазара и след това пеша и даже по–бърже се стига, защото и шестица и 66, и десятка – разбирате ли."

От началото на годината обаче 40 нови автобуса вече се движат по линиите на обществения транспорт в Пловдив. Те смениха  старите амортизирани коли и са невидими за системата за комуникация.

Веселин Дошков: "Не може 20 процента от автобусите да са без оборудване и да подават сигнал през центъра за управление към спирките."

Но дори и тези, които имат необходимите устройства все още са в експериментален режим и в период на адаптация на новата система. Нейното пълноценно стартиране очакват и пътниците, и шофьорите.

Пенчо Ечев – шофьор: "И ще е добре и за двете страни – така хората ще са информирани кога пристига автобусът, кога е следващият и за нас е добре, защото един вид ще ни контролира как се движим."

Раздвоени между стягащия обръч на неудобството и желязната логика на  мащабните улични ремонти, пловдивчани очакват адекватни решения. Превозвачите вярват, че до средата на октомври системата за електронно таксуване ще заработи, а интелигентните светофари ще регулират движението по кръстовищата. Това обаче няма да реши проблема със задръстванията, защото затворени за ремонт улици в Пловдив ще има и през следващата година.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад