За бъдещето на БДЖ. Разговор с изпълнителния директор Владимир Владимиров

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

След като опитът за приватизация на БДЖ - товарни превози" се провали днес ще разговаряме с Владимир Владимиров, изпълнителен директор на холдинга.

Защо от средата на 90-те години железниците вървят надолу? Какъв е анализът на Владимиров, който е експерт в тази област. Според него държавата се е оттеглила от железницата в прехода от планова към пазарна икономика. Тогава се появява конкуренция на самата железница и "статусът на железницата от времето на социализма тотално е разрушен". Това доведе до драматично свивавне на железницата - от свръхнатовареност с активи, сега тя е натоварена с голям брой служители и липсата на гъвкаво отношение към пазара. Така тя не може да бъде конкурентоспособна. Друг фактор за това състояние е и колапсът на комбината "Кремиковци".

В предаването припомняме откъси от разговорите в студиото през мината седмица със Симеон Ананиев,  председател на Асоциацията на българските железопътни превозвачи и Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ. Ананиев критикува управленската и кадровата политика на сегашния екип на железниците. От своя страна Петър Бунев заяви, че не е оптимист за бъдещето на "БДЖ-товарни превози", тъй като състоянието на дружеството е такова, че едва ли и държавата ще може да му помогне.

В отговор Владимир Владимиров отхвърли обвиненията, че е външен човек в бранша. Той приема като несериозни твърденията на Ананиев, при положение, че е вече 6 години на поста. И още нещо, Владимиров подчерта, че Ананиев представлява интересите на частните превозвачи като "удря" по държавната железница. Според него председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи всъщност обслужва и е дал лицензите на частните превозвачи.

По отношение на неуспялата приватизация на дружество "БДЖ-товарни превози" Владимиров каза, че този вид превози са подложени на жестока конкуренция в цяла Европа, защото се променя структурата на индустрията - от тежка към сферата на услугите, товарите са по-леки, а разстоянията в България са кратки в сравнение с изискванията за товарните превози в Европа. Това означава, че има обективни фактори, които обуславят липсата на интерес към предложената приватизация на железопътните товарни превози. Всичко друго е спекулация, заключи изпълнителният директор на БДЖ.

 

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад