За бъдещето на БДЖ. Говори министър Ивайло Московски

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Ивайло Московски призна, че в последните години се наблюдава намаляване на пътникопотока в БДЖ. Причините за това, според него, са няколко. Преди всичко в цяла южна България се извършват дейности по модернизация на основните коридори, които минават през тази част на страната - направленията от София-Пловдив към Свиленград и към Бургас. Това се отразява на трафика, т.е. няма редовно движение на влаковете в график. От друга страна пречка за ефективността на железниците е качеството на услугата, за което обаче имало също обективни причини.

Що се отнася до задлъжнялостта на БДЖ, министър Московски каза, че вчера са се водили тежки преговори с петте банки-кредиторки. Българската страна е дало предложение за по-натътъшното разплащане, но банките искали писмено спроразумение за разсрочването през идната година на останалата сума.

Министър Ивайло Московски:
"На практика нашата цел и идея е темата за задълженията на БДЖ да бъде затворена, т. е. ... то няма как такова огромно дружество да бъде без текущи задължения, но те да бъдат в ниво, на което да бъдат управляеми, контролируеми."

В момента дълговете на дружеството са 393 милиона. Московски обясни как се надява те да бъдат разсрочени.

Министърът изнесе конкретни данни за дълговете на БДЖ през последните години от 2002 досега, като обърна внимание как числата са се променяли и каква е била тенденцията. Така той очаква да стопира спекулациите на опозицията.

Според министъра на транспорта концесията на летище София е необходима.

Министър Ивайло Московски:

"Не е случайна и така обсъжданата тема, че с една част от авансовото плащане за бъдеща концесия на летище София ще си помогнем за железниците..."