Борис Бонев: Програмата за строителство на 40 паркинга с 13 668 места е разработена след две години анализи
Предаване: Още от деня, 26.11.2025
За първи път от много години държавата си позволява изцяло да неглижира необходимостите на гражданите и директно да удари средната класа в България, която е критичната класа, защото и Пеевски, и Борисов не са част от тази класа. И затова просто търсят начин да ѝ отмъстят с тези безобразия. Това заяви в студиото на “Още от деня” общинският съветник Борис Бонев - председател на групата “Спаси София”.
Този бюджет ще се отрази “грешно, лошо” на бюджета на столицата, подчерта той:
“Защото, например, средствата за градския транспорт, които Борисов много щедро обеща при протеста на транспортните синдикати преди няколко месеца, ги няма заложени в бюджета. Това е абсолютно сигурно. А той гарантираше, че тях ще ги има. Не само това - вече поредна година Столична община не може да се пребори с държавата парите за охрана на метрото да се поемат от държавата. В момента ние плащаме на МВР - държавата ни е задължила полицията да пази метрото, въпреки че други стратегически обекти се пазят от фирми за охрана. Самата Столична община има собствена фирма за охрана. Т.е. държавата ни задължава да пазим с полицията, а ние трябва да плащаме на полицията да ни пази. 20 милиона са само за охрана и за заплати на полицаите. В момента транспортната рамка на градския транспорт на София е с прогнозна дупка от 100 милиона лева. Без държавата няма как, но за държавата, както виждате, е по-важно да национализира тотото, да създава магазини за хората, отколкото да се погрижи за истинските проблеми на софиянци.”
Според него за сериозния проблем с паркирането в София години наред се е твърдяло, че е нерешим, “а истината е, че просто не беше решаван”.
“В контекста на предложената реформа на паркирането, когато за първи път, откакто има синя зона в София, се въвежда изискването, част от парите да отиват за строителството на паркинги, нещо, което до този момент не беше факт, за нас беше абсолютно задължително да представим и програма за кои паркинги всъщност тези пари да отидат. Програмата за строителство на 40 паркинга с 13 668 места не е разработена последните няколко дни. Близо две години анализи на потенциалните терени, какво трябва да бъде направено, готовността, проектна и всякаква друга. Внесли сме го, мина на всички комисии”, обясни общинският съветник.
По думите му търси се баланс при разпределението на паркингите на територията на столицата:
“31 от тези 40 паркинга всъщност са в квартали, предимно в тези, в които вече има зони или ще бъдат въведени новите зони за платено паркиране в рамките на 2026 година.”
Той подчерта, че все “още срещат сериозни трудности дори тогава, когато са поискали помощ от държавата”.
С “част от парите от зоните, собствените бюджетни средства от капиталовата програма на Столична община и публично-частни партньорства” ще финансира изграждането на всички паркинги, поясни Бонев финансирането на програмата и допълни:
“За да не става за сметка на нещо друго - детски градини, училища, е толкова важна реформата на паркирането, която беше гласувана, да удържи и на съдебния контрол.”
Какво още каза общинският съветник и председател на групата "Спаси София" вижте във видеото.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News
