Борис Илиев: Няма как сред колегите да няма притеснение, когато срещу тях са отправени заплахи за саморазправа

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Не затихва темата за забрана на пропагандата на нетрадиционната сексуалност в училище. По нея коментираха двама учители - авторът на подписката против приетите текстове Борис Илиев от НПМГ и Наско Стаменов, който е учител в същото училище.

"Няма как сред колегите да няма притеснение, при положение, че техните имена не просто са публични, защото те така или иначе са се съгласили имената им да са публични, но когато срещу тях са отправени заплахи за саморазправа и когато в информационните канали на партията ("Възраждане" б.р.) започват да се разпространяват техни снимки и питания за домашните им адреси, тогава аз напълно разбирам колегите, които са притеснени", отбеляза Борис Илиев.

Има вече и реакции на МОН, на КНСБ, на вицепрезидента на Р България, други институции, които са загрижени за този проблем.

По думите му въпросът вече не е дискусионен, изобщо не е дискусионно дали можеш в една демократична страна да си позволиш да заплашваш хора, изразили гражданското си мнение.

Ще има ли напрежение сред учителите, когато започне учебната година?

"Когато един закон ни се даде две седмици преди началото на учебната година с неясен текст, то това не е добре поставена задача. Ясно е, че това ще доведе до стрес сред учителите. Учителите са изправени пред два избора - или да мълчат по всички теми, което не гарантира създаване на общество, което е една от ролите на учителя, от друга страна могат да се чудят какво точно трябва да кажат, къде е границата, с която можем да помогнем на ученици, без да попадаме под закона", каза Наско Стаменов.  

Вижте целия разговор.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад