Георги Георгиев, СОС: Големият проблем на транспорта в София са тези 230 до 330% поскъпване на горивата

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

От кога се променя тарифната политика за градския транспорт в София, от кога се променя начинът на пътуване?

От ноември общинските съветници от ГЕРБ-СДС сме предложили план за тарифната политика и досега сме я обсъждали с представителите на другите политически сили в СОС, каза в "Денят започва с Георги Любенов" Георги Георгиев, председател на Столичния общински съвет.

"Проблемът е, че тарифна политика ще има, но градски транспорт може и да няма", заяви той.

Отбеляза, че 330% са увеличени разходите за природен газ, с 232% са увеличени разходите за електроенергия, метрото използва ел. енергия, голяма част от автобусите са на газ.

По думите му по време на ковид пандемията са се справили сами, без помощ от правителството, спрени са няколко големи обекта и парите са пренасочени към градския транспорт. Но вече не могат сами да се справят, не е справедливо. И даде пример с подпомагането на градския транспорт в Лондон и в Германия в това време на криза, държавата си влиза в ролята.

"Тук това, което правим ние е, че продължаваме да увеличаваме парите на софиянци, които са в бюджета, да отиват по-голяма част от тях в транспорта. Проблемът е, че правителството ни дава съвети, които знае, че ние не можем и нхе бива да изпълним", каза Георги Георгиев.

Председателят на СОС заяви, че няма автобусни линии, които дублират метрото, 70% от автобуситеводят до спирка на метрото, 100% от трамваите прави връзка със спирка на метрото. Направена е и оптимизация - над 5% от маршрутното разписание бе намалено миналата есен, над 5% от административния персонал е съкратен.

Георгиев отново подчерта, че големият проблем на транспорта в София е тези 230 до 330% поскъпване на горивата.

Председателят на СОС показа писмо от началника на кабинета на министър-председателя Лена Бориславова, в което се казва, че ще бъдат финансирани от правителството срещу реформи и оптимизация.

"Оптимизация на разходите означава тяхното намаляване. Ние конкретните оптимизации ги правим всеки месец. Над 70% са разписанията, които са променени в София на база на новата интелигентна система, която имаме и GPS устройствата в автобусите", поясни Геворгиев.

В писмо на началника на кабинета на министъра на финансите се казва: време е да увеличите цената на билетите и картите в София.

"Това, честно казано, не очаквахме дотам да се стигне и няма как да приемем, и те го знаят много добре", заяви Георгиев.

Според него при тази инфлация, увеличени разходи за семействата за ел. енергия и горива няма как да им прехвърлят с увеличението на транспортните билети и карти щетата за София от 143 млн. лв., които не достигат, това е несправедливо.

И пледира да се отпуснат средства, които не са за СОС, за общината, а за хората.

Какво каза Георги Георгиев по делото за автокъща "Капитолия" вижте във видеото.

 

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад