Обучението от вкъщи по време на КОВИД кризата слага своя отпечатък не толкова върху резултатите на учениците, колкото върху уменията им. Това обаче не може да се посочи като единствена причина за ниските резултати при оценяването. Учениците, които се явиха на матура тази година, в 11 и 12 клас не са били на обучение от разстояние. Но все пак натрупването играе роля. Това коментира в студиото на "Денят започва" Евгения Костадинова, директор на Дирекция "Съдържание на предучилищното и училищното образования" в МОН.
"Зрелостните изпити не вървят по конспект по това, което се учи през изминалата година, а се стремят да уловят уменията, които са натрупани в годините. Зрелостният изпит показва уменията, които са придобити в целия курс на обучение."
В годините групата на регионите с най-висок успех е относително устойчива, както и групата на регионите, които са с по-слаби резултати, каза тя и допълни, че трябва да се положат повече усилия и от зрелостниците, и от учителите, които трябва да потърсят и причините, защо техните ученици показват устойчиво по-нисък резултат от техните съвипускници в други региони.
Вижте целия разговор във видеото.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News