Лияна Панделиева: България не знае как да рекламира туризма си
Предаване: Денят започва с Георги Любенов, 28.09.2024
Всеки летен туристически сезон като че ли става все по-къс. В същото време ние отдавна загубихме това, не знам дали е рекламно послание, че сме евтини. Много от хората, които избират да почиват у нас, се оплакват от нивото на обслужване, от условията, от инфраструктурата. Независимо от това какво ще бъде отчетено, степента на удовлетворение става все по-ниска, коментира в "Денят започва с Георги Любенов" журналистът Лияна Панделиева.
Туризмът е може би най-комплексният бизнес от всички съществуващи, защото усещането на човека за удовлетворение се дължи на всеки етап от преживяването. Нашият туризъм няма добавена стойност, защото големите инвеститори се хвърлиха в хотелите, допълни тя.
Панделиева подчерта, че статистическите данни по отношение на туризма са неверни.
"Това, което НСИ отчита като брой легла в България - това са 360 000 легла в цялата страна. Те само на Слънчев бряг са 500 000. Единната система за туристическа информация на Министерство на туризма е най-меродавният източник на такива данни, само че НСИ не е в състояние да вкара тези данни при себе си, защото не можели да се разберат."
Тези институционални абсурди пречат на туризма като такъв, обясни тя.
По отношение на международната ни реклама, Панделиева изрази мнение, че ние не знаем какво да рекламираме.
"През 2022 година отбелязахме 50 години от откриването на най-старото златно съкровище в света - Варненското. Това трябваше да е световна новина. Тук трябваше да прииждат всякакви туристи, които да опознават и България. Когато говорим за културен туризъм, трябва да кажем, че са единици туроператорите, които се занимават с това", категорична е тя.
Вижте целия разговор във видеото.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News