Международните превозвачи: Браншът е в безпредцедентна криза

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Срещата с министра на регионалното развитие и благоустройството протече в неочаквано позитивен тон. Самото присъствие на министр Иванов в работна среща показва неговата персонална ангажираност към проблема, но напрежението в сектора остава. Това заяви в студиото на “Денят започва” Николай Рашков е в студиото от Съюза на международните превозвачи.

“Напрежението остава, защото така ни харесва, ами защото наистина ситуацията тази година е икономически изключително тежка за бранша. Той е поставен пред безпредцедентна криза, в която всеки един превозвач се бори за оцеляване. Едно повишаване на тол таксите се отразява много значително на нашата структура с разходите и всичко това застрашава безпроблемните операции. В същото време имахме конкретни мерки и наши предложения, които бяхме набелязали. Всички те бяха засегнати, адресирани и силно се надяваме да има решение на тях”, обясни Рашков.

По думите му основен въпрос остава транзитният трафик:

“Транзитният трафик е значим. Последните три години има ръст почти двоен размер. Това означава, че този транзитен трафик трябва да плаща пропорционалният дял на натоварването на пътната ни система. Второ нещо, което е изключително важно, това е системните нарушители на този системата. Това е много важно да се отбележи - не са хора от транспортния бранш или по-скоро ние, като транспортен бранш, твърдо се противопоставяме на всички такива действия. Това, което беше извадено като статистика, е, че само за миналия месец техните действия са навредили с около 4,5 млн. лв. на събираността. Това са приходи, които оператора трябва да може да събере и съответно те да влязат в цялостната сметка и да облегчат всички други превозващи.”

Превозвачите настояват да се засили контролът.

“Вчера дори обсъдихме мерки, които засягат и ГТП пунктовете, т.е. контролът трябва да започне от първичното ниво и да свърши с контрол на пътя, за да може всичко да се извършва какво трябва”, категоричен беше Рашков.

Според него е засвидетелствана воля за решаването на проблемите пред транспортния бранш към нас и се вижда градивен подход.

“От там нататък нещата, които обаче трябва да изговорим и да се свършат, трябва да станат в изключително кратък порядък. И друга много важна тема, която в момента е на дневен ред и в Европа е т. нар. хармонизирана толсистема. Хармонизираната толсистема обхваща директива, която третира превозните средства не само на тяхната товароносимост, но и на емисионния клас на двигателите с вътрешно горение. Тук е много важно да направим съпоставката, че всички български превозвачи, които инвестират в нова техника, трябва да могат да получат съответната подкрепа от държавата и от оператора на тази тема - не може “евростандарт 3” и “евростандарт 6” да плащат една и същата отакса в България”, допълни той.

Какво още каза представителят на Съюза на международните превозвачи вижте във видеото.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад