От този месец вече всички медицински специалисти от териториалните експертни лекарски комисии - ТЕЛК имат достъп до здравните досиета на пациенти с трайно намалена работоспособност. Данните са електронни и трябва да съхраняват пълната здравна история на пациента. С какво това ще улесни процедурата по издаване на ТЕЛК решение? Теодора Георгиева разговаря с Ивайло Стойчев, мениджър проекти в "Информационно обслужване".
Благодарение на координираните действия между Министерство на електронното управление и Министерство на здравеопазването за по-малко от два месеца осигурихме достъп на всички Териториални експертни лекарски комисии и на Националната експертна лекарска комисия до пълните здравни данни и електронните пациентски досиета. Експертните комисии ще имат по-бърз, по-лесен достъп да взимат по-правилни, информирани експертни решения, които следва да бъдат издадени на всеки един пациент, обясни Стойчев.
"Пациентите нямат да имат нужда да разнасят, да съхраняват и да носят хартиена документация в експертните комисии и се очаква това абсолютно да ускори процеса и да доведе до неговата прозрачност. В националната здравна информационна система се съхраняват оригиналните и първичните документи, издадени от съответното лечебно заведение, очаква се това и да намали злоупотребите с фиктивна документация, издадена за ТЕЛК решения."
Вижте още подробности във видеото.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News