Министър Вълчев: Дистанционното обучение не е пълноценна алтернатива на присъственото обучение

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Още от началото на учебната година желанието на Министерство на образованието беше да имаме максимум присъствено обучение. Съзнаваме обаче, че то не може да се реализира. Всеки път, когато се събираме, аз защитавам тази теза, но рискът е, ако върнем всички ученици, след това всички отново да останат на дистанционно обучение, това заяви в "Денят започва с Георги Любенов" министърът на образованието Красимир Вълчев.

Януари и февруари са най-епидемичните месеци по принцип. По отношение на коронакризата трябва да сме наясно, че тя не само не отслабва в световен мащаб, но и факт е, че случаите нарастват, а щамовете са по-заразни. У нас мерките дадоха ефект, отбеляза той.

Много са споровете дали училищата са основните фактори за разрастване на заразата. През изтеклия вече януари се доказа тезата, че малките деца не са основните преносители на заразата, обясни министър Вълчев.

Проблемът не са децата, проблемът е класната стая, подчерта той.

Вълчев призна, че системата функционира, но дистанционното обучение не може да бъде пълноценна заместваща алтернатива на присъственото обучение. "Мотивацията за учене у учениците намалява, ефективността на педагогическото взаимодействие не е толкова силна и тези загуби са толкова по-големи, колкото са в по-ниска възраст децата".

Не възнамерявам да предложа на това Народно събрание отмяна на Националното външно оценяване в 4. и 10. клас. Тъй като не считам, че епидемичната ситуация през юни, когато изпитите се провеждат, ще бъде по-лоша, отколкото е сега.

Вижте целия разговор във видеото.

 

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад