Нормално е да има изпитателен срок за младите водачи и у нас го има. В момента младите водачи получават 2/3 от контролните точки. Това обясни в "Денят започва" експертът по пътна безопасност Алекси Кесяков. Той допълни, че контролните точки представляват система, която следи системните нарушители.
"Със загуба на контролните точки, човек загубва правата и трябва да възстановява своите права отново. Човек на пътя трябва да осъзнава, че трябва да пази себе си най-напред. За младите водачи се предвижда и нулева толерантност към алкохола. Към младите водачи ще бъде фокусирано вниманието и те ще бъдат подлагани на последователни проверки."
Според представителите на Съюза на българските автомобилисти промените за младите шофьори, които се предлагат, са добри, допълни председателят на Съюза на българските автомобилисти инж. Емил Панчев. Той заяви, че от СБА отдавна промотират австрийския опит.
"Две години в Австрия имаш временна книжка, шофьорска, и съответно си под строго наблюдение.
Освен това трябва да минеш едно допълнително екстремно обучение в Австрия. В обучението трябва
да бъде включено и това как се шофира на хлъзгав път. В учебната програма трябва да бъде включено и кандидат-шофьорите да изучават как ползването на телефоните вреди на вниманието."
Какво още казаха експертите в студиото - вижте във видеото.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News