Нововъведенията в градския транспорт на София - предимства и недостатъци

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Толкова дълго чакана, отлагана, струваща близо 100 млн. лв., новата тарифна система на градския транспорт в София предизвиква И недоволство… Защо? Беше ли всичко добре обмислено? Има ли връщане назад и как? Това питаме общинските съветници Бойко Димитров от групата на ДБ в СОС и Зафир Зарков, зам.-председател на Комисията по транспорта в СОС, ГЕРБ.

В момента се обсъжда предложение до края на годината да не се глобява при липса на валидация в градския транспорт на София. Според Зафир Здравков при радикална  програма в една транспортна система при нейното тарифиране, каквато беше приложена в столицата, известните затруднения в ползването в първоначалния момент са обясними - налага се и различен начин на валидирането, изчезването на хартиеното билетче и перфоратора, заменят се с изцяло дигитален и по-удобен начин. От Центъра за градска мобилност са обяснили, че първите месеци няма да глобяват за валидирането, за да могат гражданите да свикнат с тази нова система.

"Защо е важно валидирането - то и към настоящия момент е задължително. Не се случва и нямаме данни как хората пътуват, особено сега, когато вече имат електронни документи и тази система ще може да отчита всеки един гражданин на София по какъв начин пътува и какъв транспортен документ. На базата на таза информация могат да бъдат тези анализи, които ще подобрят значително транспортното обслужване в нашия град", каза Зафир Здравков.  

Споревд тези данни за пътникопотока ще може да се подобрят разписанията на транспортните средства.

Бойко Димитров припомни, че с новата система са внедрени камери във всички превозни средства, които да отчитат точно това - колко пътници има в пранспортното средство във всеки момент. Така по данните от камерите ще може да се прави анализ колко пътници има в превозното средство във всеки момент и в кой учасък от маршрута, така ще може да се подобри транспортната система.

Камерите се изпозват за това, но не знаем от къде хората идват и какви превозни документи пътуват, уточни Зафир Здравков. Валидацията дава тези данни, важно е да бъде задължителна и да има санкции, за да се спазва, категоричен беше зам.-председател на Комисията по транспорта в СОС от ГЕРБ.

Какво казаха и за отпадналата възможност за карта за една линия вижте във видеото.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад