Политиката на ЕС за реализиране на големите трансгранични проекти - защо се бавят?

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Свободното движение на стоки и услуги е един от фундаментите на ЕС. Добрата инфраструктура е основният начин това да бъде гарантирано. Каква е политиката за реализиране на трансграничните проекти, тяхното социално, икономическо и екологично въздействие и как България да бъде част от териториалното сближаване? По тези теми Евгения Атанасова разговаря с евродепутата от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков.

Транспортните мега проекти - каква точно ще е формулировката за тях, призоваваме Европейската комисия да създаде бърза писта за тези проекти и да има специален мониторинг, да няма възможност да се спират такива инфраструктурни проекти при смяна на министри, защото това се случва на много места, отбеляза Новаков.

У нас това се случва при магистрала "Струма" и тунела под Шипка - "при одобрен проект не строим, защото правителството се е сменило", подчерта евродепутатът и посочи, че това не е само български проблем - средно в Европа забавянето е между 11 и 15 години в зависимост от проекта, а това е много.

"Невъзможно е в следващите 6 или 7 години да довършим международните транспортни коридори в Европа, проблемът не е само в Източна Европа, макар да е предимно ситуиран там", каза Андрей Новаков и посочи като причина възможността да се спират процедурите и изпълнението.

Какво още каза евродепутатът вижте във видеото.

 

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад