Проблемите с разписанията на градския транспорт в Русе продължават
Предаване: Денят започва, 14.04.2025
Русенските работници от градския транспорт подкрепят протеста на колегите си от страната. И настояват за увеличение на субсидията за Русе със 700 хиляди лева, защото така ще могат да получават по-високи заплати, което ще привлече повече млади хора към професията, ще има пари и за нови, екологични превозни средства.
От близо година градският транспорт в Русе е изцяло общински. И макар гражданите да отбелязват някои положителни промени, продължават да имат забележки и за разписанието, и за маршрутите на автобусите и тролейбусите.
От началото на месеца Община Русе пусна допълнителни курсове на 15 линии от градския транспорт, както в делничното, така и в празничното разписание.
"Последните курсове приключват около 23 – 23,30, които тръгват от начална спирка и последният се прибира 5 минути след полунощ… Направили сме промени по 4 линии, където имаше желание за по-ранно провеждане на курсовете, защото сме се съобразили с желанието на пътуващите", каза Александър Георгиев – управител на Общински транспорт.
Хората обаче продължават да са недоволни. Недоволни са и транспортните работници в Русе, защото са очаквали да има повишение на субсидията. И, освен че повече пари за сектора няма, то и държавната помощ често идвала със закъснение. И настояват за промяна в отношението на управляващите и към шофьорите, и към пътниците.
"Да не се забавят субсидиите, тъй като забавянето на субсидиите се отразява на работата на шофьорите, на работниците, тъй като напускат и никой няма сигурност… Основната заплата на шофьорите от градския транспорт в момента е точно 1 500 лева… Всичко е зависимост. След като няма субсидии, от там заплатите не се повишават, напускат кадрите, след като напускат кадрите – курсовете се намаляват. От това страдат пътникопотокът - гражданите, защото нямат достатъчно курсове. Максимално са намалени разписанията… Спрямо средствата се организира и транспортът", заяви Иван Енчев – председател на Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ в Русе.
Преди 2 години общинските съветници в Русе гласуваха нова транспортна схема. Но за нейната реализация са необходими поне още нови 20 електробуса. А това също е свързано с пари.
Няма и достатъчно монтьори, които да ремонтират старите превозни средства.
Един репортаж на Даниела Василева и операторите Светослав Шаламанов, Владимир Русев.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News