Съвети към пътниците при забавен или отменен полет

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Какви са правата на пътниците при закъснял или отменен полет - съвети даде в "Денят започва" Соня Спасова от Европейски потребителски център.

Пътниците освен права имат и задължения, припомни тя, те трябва да проверчт статуса на полета, преди да потеглят към летището. Трябва да тръгнат подготвени и в указаното от летището време.

"Някои летища настояват това да стане не два часа , както е общоприето в последно време, а по-скоро три и повече, за да може да се преминат проверките спокойно", отбеляза Соня Спасова.

При закъснения на полет над 2 часа, според Регламент 261 авиокомпанията е задължена да осигури грижи - храна, напитки, може да се наложи дори и нощувка, както и превоз от летището до хотела и обратно.

Ако това не се случи и напътниците се наложи да си купят сами нрана и напитки, нека пазят касовите бележки и всякакъв вид платежни документи, за да моигат след това да претендират тези разходи пред авиокомпанията.

"Няма разлика дали авиокомпанията е нискотарифна или не, те всички попадат в обхвата на законодателството", заяви Соня Спасова.

Добър вариант е и застраховане, което предлагат авиокомпаниите при закупуването на билет.

 

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад