Какви са правата на пътниците при закъснял или отменен полет - съвети даде в "Денят започва" Соня Спасова от Европейски потребителски център.
Пътниците освен права имат и задължения, припомни тя, те трябва да проверчт статуса на полета, преди да потеглят към летището. Трябва да тръгнат подготвени и в указаното от летището време.
"Някои летища настояват това да стане не два часа , както е общоприето в последно време, а по-скоро три и повече, за да може да се преминат проверките спокойно", отбеляза Соня Спасова.
При закъснения на полет над 2 часа, според Регламент 261 авиокомпанията е задължена да осигури грижи - храна, напитки, може да се наложи дори и нощувка, както и превоз от летището до хотела и обратно.
Ако това не се случи и напътниците се наложи да си купят сами нрана и напитки, нека пазят касовите бележки и всякакъв вид платежни документи, за да моигат след това да претендират тези разходи пред авиокомпанията.
"Няма разлика дали авиокомпанията е нискотарифна или не, те всички попадат в обхвата на законодателството", заяви Соня Спасова.
Добър вариант е и застраховане, което предлагат авиокомпаниите при закупуването на билет.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News