Туризъм, пандемия и скъп ток – Илин Димитров от „Продължаваме промяната“

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Туристическият бранш предвижда скок на цените за нощувки от 10% заради повишените цени на тока. Някои хотелиери, обаче, казват, че цените трябва да се повишат с 30%, за да не фалират.

Пандемията също оказва натиск върху бранша. Потокът на туристи е намалял заради често променящите се мерки, но и заради икономически причини.

Всяко ограничение, което се налага на туризма, пречи на развитието му. Затова приехме коалиционно споразумение, което включва няколко вида мерки, каза в студиото на “Денят започва” Илин Димитров - председател на парламентарната комисия по туризъм и депутат от „Продължаваме промяната“.

“Спешните мерки са осигуряване на ликвидна подкрепа - това е проектът на БРР за 60 млн., запазване на ДДС от 9%, “60 на 40” се запазва, дават се на два транша по 30 млн. към бранша и последната поправка, която ще гледаме днес на комисия - за 35 евро за туроператорите, които ползват чартъри. По този начин ще можем да помогнем спешно, пожарно на бранша”, обясни той.

Според него проблемите са много и са наслагвани с години, затова от тук нататък трябва да се  мисли дългосрочно.

Ако ковид вълната затихне рано и хотелите по морето успеят да отворят за Великден, ще има добър летен туристически сезон - с около 10%-15% по-добър от миналогодишния, но все пак ще остане с 10%-15% по-слаб от 2019 година, когато беше последният сезон преди пандемията, прогнозира Димитров.

Според него е нормално при поскъпването на суровините да се повишат и цените на туристическите пакети. Ръстът на енергоносителите от последните месеци най-вероятно ще наложи допълнителна актуализация на офертите на хотелиерите, предупреди той.

Димитров счита, че единственият шанс да бъде спасен секторът у нас е да се намерят варианти за удължаване на летния сезон и през пролетните и есенните месеци. Това може да стане чрез развитието на специализирани видове туризъм като СПА, конгресен туризъм, винени и приключенски турове. Част от хотелиерите вече са се ориентирали в тази посока като единствен начин да оцелеят по време на ковид кризата. Това ще донесе позитиви след приключването на пандемията, добави той.

По думите му е необходимо да се активизира рекламата на България като туристическа дестинация и да се наблегне на обучението на персонала в хотелите.

Какво още коментира Илин Димитров вижте във видеото.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад