Училищен директор: Сложните термини след 5. клас е един от проблемите в учебниците

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Това, което не е редно и се вижда  в учебниците с просто око, са много сложните термини след 5. клас, каза в студиото на “Денят започва” Асен Александров - директор на столичното 51 СУ “Елисавета Багряна”, в коментара си за новите учебни програми и учебници.

След въвеждането на първа и втора гимназиална степен през 2016 година голяма част от материала за 11. и 12. клас се премества за изучаване от 5. до 10. клас, обясни той и добави:

“Това смъкване направи материала от от 5. до 10. клас сравнително много като обем и доста сложен. Сложността се дължи на това, че хората, които пишат учебниците, най-често са председатели на екипите от университетски преподаватели и пишат на доста сложно ниво, пишат за най-добрите - това са 10-20%.”

Зорница Трифонова от Асоциация "Родители" допълни, че у дома децата се връщат с “неясноти и трудности, които да се компенсират”.

“Когато това не получава в училище, се налага да се прави у дома. Това невинаги става и затова са необходими допълните уроци и допълнителни занимания с децата”, отбеляза тя.

За нея е важно на промените в учебните програми да се гледа като на цялостен процес и да са съобразени с промените, които трябва да се случат и образованието като цяло - “нагласите, погледа върху образованието, какво очакваме от децата и какво искаме те да получат в края на всеки един от образователните етапи”.

Какво още казаха гостите в предаването вижте във видеото.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад