Войната на пътя. За ролята на държавата и обществото – анализ на Тенчо Тенев, Владимир Тодоров и Красимир Георгиев

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

И семейството, и държавата имат елемент на въздействие върху пътната безопасност. В конкретния случай с трагедията на бул. "Сливница" два са факторите, повлияли за негативния развой на събитията, а именно недостатъчната подготовка на младите водачи и вторият е лошата инфраструктура в София, това каза в "Денят започва" председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.

Подчерта, че Столична община знае, че на въпросния участък на "Сливница" има проблем. Това е прав участък, на който се развиват много високи скорости. Пътна полиция има статистика, че на тези два светофара изключително често стават произшествия, но сме свидетели на абсолютно бездействие от страна на местната власт.

Предложи две конкретни мерки, които биха могли да са полезни за този участък - едната е надигнати пешеходни пътеки и камери за скорост.

"Не може в двумилионна София да има 4 камери за скорост. В същото време Общината има няколкостотин камери на всеки светофар, но те не са свързани със системата на Пътна полиция. Защо? Защото има бюрокрация", допълни той.

Според бившия началник на "Пътна полиция" - СДВР Тенчо Тенев в основата на трагедията са лошото обучение на младите водачи, инфраструктурата и лошата организация на работата на полицията. По думите му на някои места трябва да има пасарелки, за да няма съприкосновение между пешеходци и автомобили.  

"Ще ви дам една много мрачна статистика - до момента от началото на годината в сравнение с миналата година имаме 8 убити повече и 50 ранени повече."

Допълни, че нощно време в София има 7-8 автопатрула и това е така от 8-9 месеца. Личният състав на Пътна полиция е намален драстично, отбеляза Тенчо Тенев.  

Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите заяви, че въпросният участък е конфликтен. Там са направени доста неща по отношение на пътна настилка и маркировка. Изрази несъгласие да се използват легнали полицаи и пешеходни пътеки през 30 м. Съгласи се с мнението на г-н Тенев, че има инженерни решения, които ще гарантират безопасност. Това са т.нар. пешеходни надлези или на жаргон - пасарелки.

Категоричен е, че не може да се обобщава, че обучението по време на шофьорските курсове навсякъде е лошо. Подчерта, че има много съвестни инструктори и много добри автошколи, скоито обират негативите заради такива, които не са добросъвестни. Призна, че трябва да се променят много неща в обучението.

"Ние сме радетели за една тотална електронизация в обучението и в изпита, така че безотказно ще трябва да се дават бройките часове. Защото сега на много места те са фиктивни."

Живеещите в квартала призоваха за спешни мерки за намаляване на скоростта в района на трагичния инцидент с 2 жертви на столичния булевард "Сливница".

Общинските съветници се събират извънредно в четвъртък, за да обсъдят мерките срещу войната на пътя в столицата.

Настояват изградената от общината система от 600 камери за контрол на трафика да се използва и от Пътна полиция.

Това обаче може да стане, само ако парламентът гласува законови промени.

Вижте целия разговор във видеото.

Акценти
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад