Войната по пътищата - какви законодателни промени са нужни?

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Губим войната по пътищата, защото се ограничаваме само до говорене. Няма промяна, която да се лансира от тези, които взимат решения. Няма промяна в санкционната политика на държавата, нито в обучението, нито в инфраструктурата. Едни и същи проблеми десетилетия са на дневен ред. Политиката, която трябва да се провежда в тази сфера, отсъства. Това каза в „Денят започва“ Владимир Тодоров – председател  на Асоциация на пострадалите при пътнотранспортни произшествия. 

Според адвокат Емануил Йорданов наказанията към нарушителите на пътя не са ниски. 

„В много случаи едно наказателно дело фиксира върху себе си общественото внимание за няколко месеца. След това медиите и обществото губят интерес и никой не разбира какво е станало на финала. Според мен трябва да се акцентира върху всеки един финал на подобно дело, за да може да бъде огласен по-сериозно и да бъдат ясни конкретни измерения на присъдите по един или друг случай“, смята той.

Тодоров добави, че Българска асоциация на пострадали при катастрофи предлага от 6 - 7 години на пияни и дрогирани шофьори при рецидив да се конфискува автомобила, независимо чия собственост е. Според него българинът има специфично отношение към своя автомобил и ако се приеме подобен законов регламент, рязко ще намалеят пияните и дрогирани шофьори. 

Той коментира и проблемът с камерите: „България на 20 000 км. пътна мрежа има около 250 камери на пътна полиция. Това е крайно недостатъчно. Трябва да бъдат около 3000 - 4000“.

Вижте целия разговор във видеото.
 

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад