За старите коли и новите правила

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

През авгус месец т.г. България беше с най-голям ръст на продажбите на нови коли от целия ЕС, но големият проблем е в абсолютната бройка, която е 3240 бр. през рекордния м.август. За сравнение, Хърватия, която е около 5 млд. души население, е продала два пъти повече от нас, а Словения с 2 млн. население, е продала колкото нас. Това каза журналистът Борислав Цаков в студиото на "Денят започва с Георги Любенов".

"Ако спазваме сегашния темп на продажби, ще сменим автомобилния парк след 102 години."

Колите в България гонят средна възраст 18 години. Добре е да се сравним с другите държави - в Германия автопаркът е между 12 и 13 години. Нашият автопарк е стар - виждаме по улиците и 40 и 50 годишни автомобили. Това каза Христо Радков от Българското обединение на шофьорите.

"Когато говорим за обновяване на автомобилите, трябва да наблегнем на новия внос, което реално не е нов внос. Ние придобивамче един употребяван в западна Европа автомобил и го регистрираме за първи път в България. Това са автомобили на 12-13 години, които заменят нашите 25-30 годишни автомобили и ние реално обновяваме парка."

В Германия, на учебните фирми се дават електрически автомобили безвъзмездно. Ние, хората, които обучаваме, можем да правим най-добрата реклама на новите, на икономичните на екообезопасените автомобили, заяви в студиото на "денят започва с Георги Любенов" Йонко Иванов от Съюза на автоинструкторите.

Вижте целия разговор във видеото.  

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад