Финансовото състояние на БДЖ

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Състоянието на БДЖ се подобрява. Тази добра новина за компанията и техните пътници съобщи изпълнителният директор на Български държвни железници Владимир Владимиров. Той беше гост в "Денят започва". С него разговаряхме за условията, закъсненията, заключените тоалетни и липсващите спирки.

Когато се говори срещу БДЖ, това разрушава легитимността на тази държавна институция, каза Владимиров. Основният проблем е в това, че влаковете са много стари и те трудно се поддържат. Комфортът в тях е от равнището на 70-те и 80-те години и няма как да очакваме сравнение с модерните влакове.

Загубата на дружеството през 2014 година е била близо 50 милиона, сега е 33 милиона. Владимиров твърди, че ако реформите са били продължени през 2013 година, загубата днес е щяла да бъде по-малка. Най-големият проблем за железницата са огромните задължения. През 2010 година общата задлъжнялост на БДЖ е 850 милиона, а сега е 470 милиона. Задълженията към банки са били 570 милиона, а днес те са 255 милиона. Това показва, че железницата е в много по-добро здравословно състояние и загубите са по-малки. Има решение за това какво да се случи, за да се приключи окончателно с този въпрос, за да приключи фазата на оздравяване и да започне развитието. Опасността БДЖ да фалира вече се е отдалечила много и тя ще бъде окончателно зачеркната.

Оттам нататък ще започне да се решава и проблемът със старите влакове. Минималните средства, които са необходими са 210 милиона. Ако концесията се случи, ще има пари и за погасяване на задълженията, и за инвестиции. Владимиров смята, че до края на 2016 година може да бъде прескочена тази фаза и да навлезат в развитието.

Мерките са ясни - погасяване на задълженията и купуване на нови влакове. Това означава много повече комфорт и съвременно пътуване. Паралелно с това се осъществяват инвестиции в железопътната мрежа. В определени направления скоростите ще се качат.

В момента в "Пътнически превози" се работи по три големи проекта. Единият е свързан с изграждането на билетоиздаваща система, която трябва да е факт до към септември. С нея ще се облекчи закупуването на билети, ще се увеличи броят на точките, в които се продават билети, ще се въведе електронен билет. Вторият проект е за почистване на всички влакове. В момента тече външното почистване. До края на септември всички влакове ще трябва да бъдат почистени вътре и вън. Разбира се и културата на ползване трябва да се подобри, защото някой път тоалетните се заключват, защото не се спазват правилата за хигиена вътре в тях. Третият проект е свързан с хората, които работят в БДЖ. От началото на годината се прави преглед на всички депа, където се извършват ремонтите в БДЖ. Там условията на труд са най-тежки. Разработва се цялостен проект, за да се подобрят условията, за да могат да отговорят на изискванията за топлина в помещенията. До края на годината - началото на следващата, този проект трябва да бъде реализиран. Заплатите в "Пътнически превози" са увеличени с 5% тази година. Заедно със синдикатите ще се работи по бюджета за следващата година и ако позволява държавният бюджет, трабва да има увеличение и през следващата година.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад