Екскурзоводите от Варна казват, че много от национално значимите ни исторически обекти не отговарят на съвременните изисквания.
Бранимир Белчев, член на Съюза на екскурзоводите в България: "По отношение на инфраструктура, по отношение на рекламата, там нещата са повече от трагични, крайпътна реклама, по отношение на транспортна достъпност."
На много места липсва крайпътна реклама, която да информира туристите, че могат да видят ценна историческа забележителност. В това отношение вече сме изостанали от държави, като Македония, Босна и Херцеговина, Албания и Черна гора.
Бранимир Белчев, член на Съюза на екскурзоводите в България: "Ние сме определено на последно място в Европа в това отношение - крайпътна реклама."
Според екскурзоводите няма много и специализирани сайтове, както и брошури за отделни дестинации и забележителности, както на български, така и на поне един чужд език.
Снежана Атанасова, член на Съюза на екскурзоводите в България: "Липсва коректен превод понякога на правилен английски. Само транслитериране на понятието на един чуждестранен турист, това нищо не му говори."
Гидовете са предложили на Министерството на туризма и на Министерството на културата да се създадат екипи, които да правят съвместни проверки на туристическите обекти в страната, към които има по-голям интерес.
Бранимир Белчев, член на Съюза на екскурзоводите в България: "Това трябва да стане регулярна практика преди сезона и след сезона. Това трябва да бъде част от туристическата политика за привличане на повече туристи - българи и чужденци."
От Министерството на туризма са готови да направят промени в наредбата, а сред приоритетите им през този сезон ще е представянето на по-малко известни туристически обекти.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News