Какви промени предстоят в София?

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Реконструкция на бул. "Дондуков", промени в движението и продължаване на строежа на третия лъч на метрото - това ще бъде лятото в София. Гост в "Денят започва" беше зам.-кметът на столицата по транспорта Евгени Крусев.

За ремонта на "Дондуков" има разработени три варианта за избор на настилки.Има активна анкета на сайта на Столична община, за да могат гражданите да изразят своята позиция, правят се и обществени обсъждания. Очаква се в рамките на месец да бъде избран окончатения вариант както за избор на настилка, така и за самата организация на движение по булеварда. За момента около 48-49% от гласувалите в анкетата на сайта са предпочели асфалтова настилка. Към момента реконструкцията предвижда цялостна промяна на инфраструктерата, в това число пътни платна, тротоари, изцяло нов релсов път, изцяло ново улично осветление, подмяна на канализационни колектори. В транпортен плано новото за бул. "Дондуков" ще е велосипедна алея, която да бъде изцяло отделена от пешеходното движение и останалия трафик.

Идеята за еднопосочност на булеварда се е появила след задълбочен анализ на трафика в компактния център на града. Било е доказано чрез симулации, че с въвеждането на еднопосочност част от трафика бе започнал да заобикаля центъра на града и пропускливостта на уличната мрежа в центъра би се увеличила, което би намалило задръстванията, откъдето бипа били намалени вредните газове, които автомобилите отделят. Предстои да се анализират всички плюсове и минуси. Предложението е бул. "Дондуков" да е еднопосочен в частта между бул. "Васил Левски" и Министерски съвет като посоката е западна - към "Люлин". В посока към Софийския университет движдението ще се извъшва по бул. "Цар Освоботидел".

"Градският транспорт трябва да бъде гръбнакът на транспортната схема на целия град", заяви Крусев. Именно в тази връзка в момента се изгражда третата линия на метрото, която ще завърши метрото в неговата централна част на 100%. Това реално ще е основния отвеждащ транспорт от всички райони на София до центъра на града, който ще бъде подпомаган от друг вид електрически транспорт.