Казусът "Граф Игнатиев" - в търсене на решението

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Разговорът с общинските съветници са по две основни теми - мръсния въздух и продължаващия ремонт на ул. "Граф Игнатиев", който не спира да пали гражданите на столицата.

Николай Стойнев е на мнение, че темата за "Графа", както и останалите теми "се истеризират" с оглед на предизборната обстановка. Гражданите, по думите му, не се давали сметка, че такъв ремонт не е реализиран от 40 години. Сега са подменени ВиК мрежата, всички инженерни връзки. Загражденията били премахнати след срещи с бизнеса, чиито представители настоявали за това. Що се отнася до ограничителите, те били поставени по настояване от КАТ заради безопасността на минувачите.


Според Милка Христова хората недоволства и срещу естетиката, и срещу качеството на ремонтните работи. Недоволството срещу феномена "ремонт на ремонта на "Графа" не е от сега. Тази история продължавала повече от 5 години.

"Нейното начало беше поставено с ремонтите на "Цариградско шосе". Минахме през НДК, "Шипченски проход", бул. "България", "Дондуков"... Всички си спомняте миналата година по това време... Даже аз бях набедена, че вадя павета, за да компрометирам качеството на строителството и то от много висока трибуна... И стигнахме до ремонта на "Графа".

Тя отбеляза, че "един от основните проблеми за ремонта на "Графа", като изключим незаконната обществена поръчка", е че "нещата се случват след като е одобрен идейният проект и работният".

"Когато се приеме идейният проект и про форма дори да се представи на обсъждане и се качат едни илюстрации на сайтовете на НАГ и на СО, обектите изглеждат по един начин. Когато обаче започне реализацията, започват промени и се появяват иновации, които буквално шокират софиянци."

По отношение на т. нар. "споделено пространство" между трамвая и гражданите - коментирана иновация, която Христова не одобрява за условията на ул. "Графа". Тя смята, че е недопустимо да правиш такова пространство по тясна улица, а "след това да се чудиш как да опазиш гражданите, за да не споделят движението с трамвая". Още повече, че това "споделено пространство" дори не е все още законово уредено.

Целия разговор по злободневните проблеми на столичния град вижте във видеото.