Българи създават компютърни игри

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Може би все повече от вас завършват работния ден с играене на компютъра. Благодарение на този нов наш навик, така наречената гейминг индустрия бележи рекордни печалби през последните години. В търсене на идеи и таланти големите компании за дигитални развлечения стигнаха и до нашата страна и вече правят значителни инвестиции. Възможно ли е България да стане източник на най-горещите компютърни заглавия това разказва в "Денят започва" Ивайло Гюров.

Това е Павел. Мечтата му, след като завърши университет, е да създаде световноизвестна компютърна игра. За постигане на целта му обаче е нужен голям инвеститор, който Павел и екипът му се надяват да намерят с последната им идея.

Павел Агов: "Идеята ни е малко абсурдна. Става въпрос за едно пиле, което гори и ти трябва да скачаш с него по едни платформи, където да събираш неща, с които да се опиташ да го спасиш, но така се оказва в играта, че повечето от нещата, повечето те прецакват и не толкова ти помагат. Крайната идея на играта е да избереш колко по-малко да си прецакан, за да стигнеш най-далече. - Всеки ентусиаст ли може да създаде игра или трябва да се учиш дълго време как се прави това нещо? - Честно казано е учудващо лесно. Стига човек да има мерак, може да се научи доста бързо. В момента има толкова много платформи, които помагат на хората да правят игри, които вършат много голяма част от нещата вместо теб. Така че, стига човек да има желанието, е напълно възможно да се научиш за година, може би и по-малко."

Павел разкрива, че най-пленяващите игри са именно тези, които най-много ни дразнят.

Павел Агов: "Когато всичко е срещу теб, ти ставаш все по-инат и по-инат и напук на играта искаш да спечелиш. И това беше нашата цел - възможно най-много да провокираме играча, така че той да има все по-голямо и по-голямо желание да стигне по-напред в играта, въпреки всичко, което ние хвърляме по него. - Тоест, вие използвате агонията като някакво средство за пристрастяване? - Да, по-скоро... както го представиха всъщност тук на конференцията, има го елемента на чувството за отмъщение. Веднъж, когато ти се чувстваш победен, искаш да си отмъстиш, като победиш ти. И нашата игра, честно казано, залага най-много на това усещане."

Много от вас, може би, не свързват България като световно средище за производство на компютърни игри. Не това е мнението обаче на 17-те отбора, които се събраха за тазгодишния Sofia Game Jam. Събитието събра програмисти от цялата страна, а задачата на отборите беше да създадат компютърна игра само за 48 часа. Сред гостите бяха представители на най-големите компании за производство на компютърни игри в света, като британеца Анди Нийдъм, който с възхищение наблюдаваше родните таланти.

Анди Нийдъм: "Ние знаем, че България е люлка за таланти. Чудесните идеи, които бяха представени днес, за пореден път ни убедиха в това. Надяваме се, че приятелите, които намерихме тук, ще създадат много нови игри за пазара. - Бихте ли казали, че младите български програмисти могат успешно да се изхранват като разработчици на игри. - Абсолютно! Това ще бъде най-добрият им избор! Светът ги очаква!"

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад