На какво се дължат зачестилите инциденти в училище?
Майка на момче от предучилищна група в 86-о училище „Свети Климент Охридски“ във Владая се обърна към институциите, защото според нея възпитателка проявява грубо отношение към децата. В отворено писмо Веселина Христова написа, че на сина ѝ е упражняван психически тормоз от възпитатели и от това е накърнено достойнството и психиката му.
„Децата стават по-агресивни, защото средата става агресивна. 1/3 от българските семейства се справят агресивно помежду”, коментира психологът Иван Игов.
„В училище също се проявява агресия. Нормално е децата, когато изпаднат във фрустрация, те да реагират така, както виждат при възрастните. Но това е само едната страна на проблема. Другата страна е, че училището винаги е било направено с цел да регулира обществени натрупвания, които децата могат да привнесат в обществото. За съжаление училището ни остана нереформирано години наред”, допълни Игов.
Училището е една рефлексия на всички наши обществени отношения. Проявленията, които се наблюдават в нашата реалност, са проявления и в училището, каза Грета Ганчева от дирекция "Приобщаващо образование" към МОН.
„Имаме нов Закон за предучилищното и училищното образование. Той е с нова философия, с политика на приобщаване, не на разделяне. Но този закон започна да работи едва от септември миналата година”, допълва тя.
"Законът беше направен заради системата, а не заради децата", контрира Игов.
Случаите на агресия и насилие продължиха. Първо защото не беше разделена училищната система. Този закон не направи нищо да промени огромното струпване на деца в малък на брой училища, посочи той.
До този момент до нея не са достигали други сигнали за вербална агресия от страна на възпитателката, каза директорът на училището Зорница Славкова.
Вижте повече във видеото.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News