Правителството прие да проведем диалог, което беше и нашето искане. Такъв диалог вече тече и то доста усърдно и сериозно, посочи Симо Симов. Той каза, че последната среща в Министерство на икономиката с г-н Емил Караниколов се е провела на 31 януари.
Симо Симов: Договорихме се, че нашето сдружение, което вече прерасна в Асоциация на българските търговци, производители, вносители и превозвачи на горива, ще внесе предложение за Закон за изменение и допълнение към сега действащия закон. То вече е готово. Миналата седмица трябваше да го внесем в Министерство на икономиката, но министър Караниколов помоли да изчакаме публикацията на КЗК от вчера за секторния анализ.
Симов открои, че секторният анализ се е оказал доста положителен за асоциацията. Направени са препоръки към Закона за административно регулиране и икономически дейности на нефт и нефтопродукти, той да бъде преразгледан от Министерството на финансите от административните и нормативните уредби, които прилага и ограничава достъпа до пазара и оттам и конкуренцията.
Симов не се съгласи с твърдението, че КЗК е заключила, че монопол няма. Той предположи, че Комисията е искала да не обиди някого със становището си, но беше категоричен, че монополът си съществува. Имаме само един голям производител и един по-малък, който произвежда единствено само дизелово гориво. "Това го пише в заключението на Комисията. Достъпът на внос по море е съвсем ограничен, защото голямото пристанище е собственост на производителя ЛУКойл. Имаме едно малко разтоварище във Варна, което могат да газят само малки танкери до 5-6 000 тона. Внос с жп е ограничен, защото жп е неефективен и недостъпен. За автомобилен внос не може да се говори. Констатацията е, че данъчните складове са съсредоточени в много малко оператори", обясни той, но открои, че Комисията има добри предписания.
Вижте целия разговор във видеото.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News