Финансирането на предизборната кампания

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Сметната палата поддържа публичен регистър. В него се публикува информация, която всички участници в изборите са длъжни да представят по време на предизборната кампания. Тя е свързана с имената на дарителите, даренията, декларации за произход на дарените средства в случаите, когато даренията са в размер над минималната работна заплата, това обясни в "Денят започва" директорът на Одитна дирекция "Специфични одити" Екатерина Перчева-Антова.

Освен това трябва да бъде предоставена информация за кандидатите и членовете на инициативни комитети, които предоставят средства за предизборната кампания. Следва да бъдат обявени имената на социологическите, рекламнтите агенции и агенциите за връзки с обществеността, с които работят участниците в изборите, допълни тя.

Екатерина Перчева-Антова каза, че повечето от участниците, които имат опит, познават правилата и се съобразяват с тях. Онези, които се включват за първи път, могат да се възползват от информационната кампания, която провеждаме, посочи тя.

"Първият срок, който искам да спомена, е 5 октомври, докогато те трябва да ни представят тази първоначална информация, а всяка следваща - в седемдневен срок. Предвидени са санкции в Изборния кодекс. Глобите са от 3 000 до 10 000 лева", отбеляза още тя.

Целия разговор вижте във видеото.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад