Министърът на образованието: Ще работим за намаляване на административната тежест върху учителите

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Външното оценяване е свързано с учебното съдържание. Трябва да се направи преглед на учебните програми. Това коментира в "Денят започва" министърът на образованието проф. Галин Цоков.

"Преглед, при който първо да бъдат освободени от фактологическа тежест. И второ, това е по-дългосрочна амбиция, тези учебни програми да станат по-рамкови, по-интегрирани. Знанията да бъдат пряко свързани с практиката", каза Цоков.

Резултатите от изпитите след 7-и и 10-и клас повтарят тенденции от миналите години. Положителното е, че резултатите по БЕЛ са по-добри. При изпита по математика тенценцията оства резултатите да са по-ниски, коментира Цоков.

Според Цоков е важно как на базата на учебните програми ще се промени и оценяването.

"За нашия екип тази промяна преминава през ориентиране към формиращо оценяване, чрез проследяване на постиженията на всеки ученик. Що се отнася за такива изпити, външно оценяване - включване на повече задачи с практическа ориентираност, на повече задачи, които изискват критическо мислене, а не възпроизвеждане и зубрене", заяви Цоков.

Той акцентира, че ще работят за намаляване на административната тежест върху учителите.

"Ще отворим тези нормативни документи, ще видим основните моменти в тях, да могат учителите да насочат своята работа към децата, за да могат да бъдат професионалисти на своето работно място", заяви Цоков.

Добави, че работят в тясно сътрудничество по темата с депутатите от парламентарната ресорна комисия.

Вижте повече във видеото.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад