По зрителски сигнал: Месеци наред мъж обикаля от гише на гише, за да докаже, че е платил глобата си към КАТ

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Наш зрител потърси съдействие от екип на БНТ във Варна. Атанас Желев вече няколко месеца обикаля от гише на гише, за да докаже, че е платил глобата си към КАТ. Въпреки че е погасил санкцията за нарушението, тя фигурира в системата като неплатена. Мъжът разбира за проблема след справка в Националната агенция по приходите във Варна, където задължението било прехвърлено за събиране от данъчните.

През пролетта на 2018 година Атанас Желев бил засечен от камера на "Пътна полиция", че шофира с превишена скорост. За нарушението мъжът бил глобен с 400 лева, но не получил наказателен фиш. Разбрал за санкцията година по-късно при рутинна проверка на пътя. Тогава полицаите отново му съставили акт, тъй като шофирал с неплатена глоба.

"Глобата я платих, след като ми я връчиха и това ми го връчиха в 3 часа сутринта в град Каварна. Бях спрян, имал съм глоба, отнеха ми щофьорската книжка, отидох на другия ден, платих си глобата", раказва Атанас Желев.

В края на миналата година се наложило Атанас Желев да напусне страната. Мъжът се нуждаел от документ, който удостоверява, че няма задължения към държавата. Но се оказало, че платената глоба през 2019 година не била отразена в системата на МВР и Националната агенция по приходите, където се изпраща, ако не бъде погасена в законовия срок.

"Оттогава си плащам данъци и никой не казва, че имам задължения! И сега ми излиза задължение от 600 лева. Правя декларация, за да бъде изчистено от системата. Това е декември месец. И от декември досега пак нямам обаждане. До ден днешен това постановление ми седи в системата и не може да се изчисти", обясни Желев.

За да докаже, че е изряден платец, Атанас Желев отива в "Пътна полиция" с квитанцията за платената глоба. От КАТ заявили, че грешката не е тяхна, а на служителите в Националната агенция по приходите. Оттам обаче обяснили, че само от “Пътна полиция” могат да премахнат висящата глоба в системата, тъй като парите на нарушителите се превеждат в тяхната сметка. И така Атанас Желев обикалял от гише на гише и близо 3 месеца подавал жалби и декларации в двете институции.

"На работа не ходя, само с това се занимавам колко месеца! Отидох в НАП, оттам ме пратиха в КАТ, от КАТ ми казват, че това е задължение към НАП, върнах се обратно в НАП, от НАП пак ме пращат в НАП", казва мъжът.

След запитване от БНТ беше извършена проверка от двете институции. От КАТ заявиха, че при попълване на платежните документи е допуснта грешка при изписването на номера на фиша в поле "основание за плащане". Именно това попречило погасяването на глобата да бъде отразено автоматично. След като грешката е коригирана, задължението на Атанас Желев е отразено като платено в информационната система на МВР.

Изпратено е и уведомително писмо до НАП - Варна. От МВР призовават гражданите при плащане на глоби коректно да вписват данните си. Иначе системата няма как да разпознае плащането за кой акт се отнася. Оттам припомнят още, че всеки шофьор може да провери дали има глоби за нарушения през електронния портал на Министерството на вътрешните работи.

Вижте видеото.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад