Чатботовете са изключително полезни, когато искаш автоматична обратна връзка с клиенти и потребители, пестят време и създават по-добра логистика.
Ползата - 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, потребителите имат възможност да потърсят съдействие от компанията. В наши дни все повече хора не искат да говорят по телефона и предпочитат писмената форма на комуникация. А от гледна точка на маркетинга - оказва се, че едва 20% от хората отговарят на имейли на компании. Процентът на отговорилите на съобщение в чата е близо 85.
За кого е полезен? За собствениците на онлайн магазини, които не разполагат с достатъчно служители, които на всеки час да отговарят на запитвания. За банки и други финансови институции. За сферата на туризма - вече чрез чатбот можеш да си резервираш маса в ресторант или хотелска стая.
Намира своето приложение дори в здравеопазването. В България вече има бот, който в реално време ни дава както информация за броя на заразените с коронавирус, а също така може да ни посъветва дали да се обърнем към лекар, ако имаме симптоми.
Мнението на Светлин Наков, програмист и предприемач, който от известно време се е посветил на преподавателска дейност в своя софтуерен университет.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News