Според статистиката най-честата причина за катастрофите остава скоростта, но ако се погледне обективно причините за многото катастрофи са комплексни - неумението на водачи да управляват автомобили, несъобразяване спрямо техните умения, пътната инфраструктера, маркировките, знаците, недостигът на средства в АПИ за зимно почистване и почистването на храсти, обясни в студиото на "Денят започва" Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики. Русинова е на мнение, че трябва да има достатъчно адекватна поддръжка на пътищата и да се намери вариант да се оправи.
Трябва да излезе концепцията на Държавната агнция за безопасност на движението по пътищата, която е насочена вне само към обучението на водачите, а и към обучението от най-ранна детска възраст.
"Големият проблем в България е, че се опитваме да управляваме пътна безопасност с нула лева бюджет", заяви Русинова. "3,5 милиарда лева е дефицитът за мерки за пътна безопасност в държавата."
Автоинструктурите са доказали, че работят съвестно, смята бившият автомобилен състезател Владимир Илиев. Проблемът е в обществото, което е приело за нормално това, че инструктурите не си вършт работата, че те са виновни за катастрофите, което не е така. "Тези хора работят с цялото си сърце и професионализъм."
Той обясни, че агресията на пътя започва още от обучението на курсисите. Именно агресията е тази, която най-много пречи. Всяка пътно транспортно произшествие ние го разглеждаме конкретно, но преди него има редица условия, които са предпоставки за тази катастрофа.
"Никой не излиза на пътя, знаейки, че ще катастрофира, но катастрофи стават и нищо чудно утре да е някой от нас."
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News