Великденската трапеза: Ще има ли български продукти и на какви цени

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Производителят в фермата гарантира, че агнешкото е българско. Въпросът е, че в магазинната мрежа вече сме доста раздвоени дали наистина това, което ще бъде изложено на щанда, ще бъде българско, с оглед горчивия опит, който сме имали назад в годините. Това заяви в студиото на “Денят започва”  Симеон Караколев - съпредседател на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация.

“Това, което имам като информация към днешна дата, е, че освен българското охладено месо, на витрината ще видим и румънско, малко, и новозеландско. Въпрос е, дали ще го видим като новозеландско или няма да го видим, но ще е  като българско”, съобщи той.

По думите му в страната се внася замразено новозеландско агнешко, за което официално е подаден сигнал до 4 институции още миналата и което е пример как по “безпардонен начин се крие информация от потребителя”:

“Според мен това агнешко, което в момента е в България, може да е  първокласник - тоест, 7-8 годишно замразено. Ние изядахме преди 15-20 години, онова ирландското на 20 години, без да се усетим, сега ще хапнем новозеландското - като гледам е горе-долу е  първокласник.”

Редовият потребител има право да получи информация за произхода на продукта при поискване от търговеца, припомни Богомил Николов - от Асоциация “Активни потребители”, и подчерта:

“Но все пак, тази работа е вменена на контролните органи… Когато има един подобен сигнал, особено през телевизионния ефир, би трябвало надзорният орган до 2 часа да е на терен, нали, и да си свърши работата.”

Внос на яйца от  Северна Македония няма да има внос, македонските производители по-скоро участват на гръцкия пазар с ограничени количества, съобщи Ивайло Гълъбов - председател на УС на Съюза на птицевъдите в България.

“От Украйна яйца, разбира се, ще влизат, но Украйна трябва да се счита вече почти като страна, допусната до пазара - това значи със същите права с каквито са и странните членк”, уточни той.

Гълъбов обърна внимание на тенденцията, при която етикетите са с огромен брандинг, а името на производителя е изписано с малки букви някъде встрани.

“Всъщност производството на храни е голяма отговорност и аз смятам, че в дългострочен план търговските вериги правят грешка, защото взимат тази отговорност върху себе си, а тя е основно на производителите. И другото нещо - убиват ни едно конкурентно предимство, тъй като всеки производител се бори да направи високо качество и това високо качество ще се върне като финансов резултат при него, тогава когато потребителят знае, че е генерирано от съответен производител. В момента всичко остава скрито зад една голяма търговска марка”, поясни той.

Какво още казаха гостите в студиото вижте във видеото.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Акценти
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад