Да влезем във форма със здравословно хранене

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

С настъпването на пролетта инстинктивно променяме модела си на хранене. При по-високите температури ние се отказваме постепенно от блажните храни и минаваме на олекотен по калорийна стойност хранителен режим. Предпочитаме кисело мляко, таратор, по-леки меса, повече риба, омлети или мишмаш. През пролетта ни се хапват зелени листни зеленчуци - лапад, коприва, спанак, макар че той сега съдържа доста нитрати, напомни проф. Байкова.

Листните зеленчуци можем да консумираме във всякаква форма - сурови на салати, на смути. Зелената салата е най-полезна с лимон, за да може ако има нитрати, да им попречи да станат нитрити в стомаха. Лимонът намалява тази възможност. Зелената салата може да се консумира и с кисело мляко. То създава т. нар. микробион, който намалява с 30% рака на дебелото черво, както и алергичните предразположения, повишава имунната устойчивост също с 30%, намалява нивата на холестерола и триглицеридите. Кофичка кисело мляко на ден и задължителна и то от това, което е по БДС.

Салатите могат да бъдат със слънчогледово олио или със зехтин. За маслиновото масло по-добре е да е екстра върджин. Други полезни зелени храни са зеленият фасул и баклата. Да не забравяме, че два пъти на седмица трябва да приемаме боб или леща.

Проф. Байкова съветва да преминем на олекотения хранителен режим постепенно, за да не се получи стрес за организма след обилното и богато великденско угощение.